0

چرا بعضی کوهنوردان در دراز مدت دچار کمردرد یا زانو درد می‌شوند

  • کد خبر : 48777
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۲۹
چرا بعضی کوهنوردان در دراز مدت دچار کمردرد یا زانو درد می‌شوند
بام نیوز: بدن نیازمند ریکاوری بعدازهربارنامه هست که مابدان کمترتوجه میکنیم.

۱.کوله کشی سنگین بدفعات: چیدن کوله یکی ازفنون اصلی کوه نوردی است که متاسفانه اصلابدان توجه نمیشود.

۲.کوله غیراستاندارد: خریدن تجهیزات بروزواستاندارددرکوه نوردی درواقع سرمایه گذاریست برای سلامت که بدان توجه نمیشود.

۳.کفش نامناسب: متاسفانه مشاهده میشودعزیزان دربرنامه های سبک مثل شیوشگان ازکفش های کهنه ورده خارج استفاده میکنندبگمان اینکه ضرورتی نداردکفش درست وحسابی بپاکنندواین نشاندهنده فقراگاهی ماازکارکردتجهیزات است…عزیزان هرکفشی طول عمروساعت مشخصی داردکه استفاده تاسرحدپاره شده کفش درواقع جفابه بدن محترممان است.درکوه شیوشگان هم بایدهمون کفش خوب خوبمون رابپوشیم.

۴.کوه نوردی افراطی: بدن نیازمندریکاوری بعدازهربارنامه هست که مابدان کمترتوجه میکنیم.

۵.بدن مابرای آمادگی دربرنامه های کوه وسنگ ودره حتمابایددرطول هفته تمرینات باشگاهی رازیرنظرمربیان تجربه کند.انعطاف وقدرت بدنی دستهاوزانوهاوکمردرحمل کوله ودست به سنگ وکارباطناب فرودیاصعودلازمه این ورزش است ..عکس العمل بموقع نیازبه امادگی جسمانی وهماهنگ تمام اعضاءبدن داردوگرنه میتوانداسیب جدی به زانوهاوستون فقرات وارد اورد.

۶.مصرف کم اب دربرنامه هاکه متاسفانه همه به ان بی توجهیم.

۷.عدم استفاده ازباتون یاعصای کوه نوردی بایددربرنامه هاخصوصاسنگین حتماازدوباتون استفاده کرد.

۸.عدم مراجعه به پزشک تامرحله ای که دیگرجبرانش سخت است.

۹.عدم تغذیه مناسب قبل وحین وبعد خصوصادربرنامه های سنگین.

۱۰.عدم گام برداری صحیح هم درصعودوهم درفرود..وگاهاسرعت زیادخصوصادرفرودکه متاسفانه این بندراهمه بشدت گرفتارشیم.

۱۱.فرودازشن اسکی هاخصوصاباکوله سنگین بدون اموزش اصولی برای کوتاه کردن مسیر.که بشدت اسیب رساننده است به مچ پاوزانوهاوکمر…این طبلی هست که صدایش بعدهادرمی اید.

۱۲.عدم پوشانیدن بدن خصوصاناحیه کمردرتوقف های بین مسیردرحالیکه تعریق داشته ایم.

۱۳.مثلی نظامی هسته که میگه اگرده دقیقه وقت برای استراحت دارید۹دقیقه راصرف صاف کردن واماده کردن محل خواب بکنیدویک دقیقه بخوابید.انصافاکدامیک ازمااینداصل رارعایت کرده ایم که شب رادرشیب ویاجای ناهمواربسرنبرده باشیم.

۱۴.خوابیدن درچادربیشترازتعدادظرفیت .درچنین موقعی فقط شب رادرچادربسرمیبریم ولی استراحت وخوابی که نیازبدن است درکارنیست .ضمن اینکه کمبودجاستون فقرات راقطعانشانه میرود.

۱۵.زمان جایجایی باوانت هااصلابه جایگیری اصولی توجه نمیکنیم.

۱۶.پرش هاازروی سنگ هاوناهمواری هاکه بشدت اسیب میرساند.

۱۷.گرم نکردن بدن قبل ازحرکت .

همه این مواردکه عرض شددرطی یه دوره کوه نوردی فردرادرگیروزمینگیرمیکندخصوصادرناحیه ستون فقرات وزانوهاومهره های گردن.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48777
  • نویسنده : عباس کمال الدینی
  • ارسال توسط :
  • منبع : heyatbam

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.