• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1

چطوریک کیت بقا در طبیعت درست کنیم

  • کد خبر : 45541
  • 30 خرداد 1400 - 2:17
چطوریک کیت بقا در طبیعت درست کنیم
بام نیوز: خیلی خوب است که هر طبیعت گرد و ماجراجویی خودش کیت بقای در طبیعتش را جمع آوری کند. نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه میشود که خودتان میتوانید وسیله هایی که بقایتان به آنها بستگی دارد را انتخاب کنید.

اصلی ترین مشکل بسته های بقا در طبیعت آماده اینست که گاهی زیادی وسیله تویشان قرار دارد! بخاطر جلب مشتری و رقابت به جای اینکه روی ابزار بهتر تمرکز کنند، تعداد را بیشتر میکنند.
خیلی خوب است که هر طبیعت گرد و ماجراجویی خودش کیت بقای در طبیعتش را جمع آوری کند. نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه میشود که خودتان میتوانید وسیله هایی که بقایتان به آنها بستگی دارد را انتخاب کنید.
اولین نکته توجه به محیط است. این کیت را برای چه نوع محیطی میخواهید درست کنید؟ توجه به این نکته باعث میشود که اندازه ی وسایل و بسته دستتان بیاید تا بعد با وسایل بیش از اندازه بزرگ و کوچک مواجه نشوید.
باید کوچکترین وسایل را بدون قربانی کردن کیفیت انتخاب کنید. همچنین وسایل در بسته طوری چیده شوند که در فضاهای خالی تکان نخورند.
متد اصلی اینست که وسایلتان هرچه باشد بهتر است چیزهای بزرگی مانند باند را زیر دیگر وسایل بگذارید. و سپس وسیله های عجیب تری مثل چسب قطره ای و نوار چسب را روی آن بگذارید و بقیه وسایل را به تناسب اینها بچینید.
اگر در شهر زندگی میکنید، در مواقع اضطراری نیاز به کمک های پزشکی بیشتر از غذا و آب خواهد بود. پس بیشتر از تمرکز روی قلاب ماهیگیری و طعمه باید روی وسایل کمک پزشکی توجه کنیم. درکل بسته به محیط زندگی بایدمواردمهم ترراخودمان انتخاب کنیم
نمونه ی وسایل داخل یک کیت بقا:
۱-وسایل ماهیگیری: البته این بسته برای یک موقعیت بقای طولانی بدرد میخورد و بسیاری از ما دوست نداریم ازش استفاده کنیم. ولی وجود آن لازم است و باتوجه به خیلی کوچک بودنش جای خاصی را اشغال نمیکند
۲-چسب زخم:سعی کنید این نوع چسب زخم ها را از یک کیفیت خوب انتخاب کنید. سعی کنید پلاستیکی نباشند.
۳-دستمال مرطوب بهداشتی: این خیلی بدرد ضدعفونی کردن بریدگی های کوچک میخورد.
۴-سیم برنجی:مثل کیت ماهیگیری استفاده اش روزبه روز کمتر میشود ولی باید حتما همراهتان باشد. وقت لزوم خیلی بدرد میخورد.
۵-چسب پزشکی:این گزینه برای زخم های بزرگ وقتی که پدهای زخم دردسترس نباشد خوب است.
۶-قطب نمای دکمه ای:درست است، این بهترین وسیله برای تعیین جهت نیست ولی برای یک کیت بقا با جای کم، بهترین گزینه است.
۷-آتش زنه:در شرایط سرما باید قادر باشید آتش روشن کنید. بدون هیچ گونه مواد اضافه ای. حتی اگر هوا سرد نباشد با آتش میتوانید غذا بپزید، حیوانات را دور کنید و آب را ضدعفونی کنید.
۸-سنجاق قفلی برای لباس و استفاده ی پزشکی:اینها را در یک کیسه ی کوچک بگذارید و داخل کیت قرار دهید. این چیزهای کوچک نقش بزرگی برای مواقع ضروری که چیزی دردسترس نداریدایفا میکنند.
۹-چاقوی تاشوی غلاف دار: بهتر است یک چاقوباتیغه ی عالی ووزن ترجیحا کم انتخاب کنیدچاقوهمیشه به کارتان میاید
۱۰-قرص هایی مثل لوپرامید و قرص ضدتهوع و مسکن:معمولا خوردن غذای مسموم بیشتر اتفاق میفتد. پس قرص ضدتهوع حتما بدردتان میخورد.
۱۱-چسب فوری(چسب قوی):این چسب ها برای بستن زخم های کوچک خیلی بدردمیخورند.
۱۲-پد ضدعفونی کننده:بالاخره درشرایط اضطراری ممکن است زخمی شوید و حتما این پدها بدردتان میخورد.
۱۳-قرص های ضدعفونی کننده ی آب:وقتی در طبیعت باشید حتما چشمه ها و رودخانه های زیادی هستند که از آنها آب بخورید ولی بقیه موارد حتما این قرص ها نیاز هستند.
۱۴-قوطی:ممکن است برای حمل چیزی بدردتان نخورد ولی برای خشک نگهداشتن بعضی چیزها ازجمله آتش زنه، برای درست کردن یک آتش کوچک و حتی برای علامت دادن درمواقع بحرانی لازم است.
۱۵-کپسول ضدآبی که شامل قرص ضداسهال ویک قطب نمای کوچک است:این کپسول خیلی بدردبخور است. وقتی که هیچ چیزی دردسترستان نیست ومیتوانید۳آیتم رایکجاداشته باشید
این وسایل طوری انتخاب شده اند که جای کمی بگیرند و دردسترس باشند. باید حواستان باشد که چیزهایی مثل چاقو را دردسترستان قرار دهید تا در موقعیت ضروری مجبور به ریختن کیفتان روی زمین نباشید.
تمام این ابزارها نیز قابل جایگزین شدن هستند. مثلا به جای چاقوی تاشو از یک چاقوی چندکاره ی سوییسی استفاده کنید. یا قرص آلرژی هم همراه ببرید. مقداری پول میتوانید توی کیت بگذارید.
درآخر هم یادتان باشد این شمایید که میدانید چه چیزهایی برایتان ضروری تر است.پس مواردبالارابه عنوان ایده درنظر بگیریدوکیت بقای مخصوص به خودتان رادرست کنید….!

گردآوری:مسعودغلامی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.