• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

چهار استان کشور دارای سالن اختصاصی سنگنوردی است

  • کد خبر : 83650
  • 18 بهمن 1401 - 21:41
چهار استان کشور دارای سالن اختصاصی سنگنوردی است
بام: رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: هم اکنون چهار استان کشور دارای سالن اختصاصی سنگنوردی است که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه این رشته ورزشی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بام، رضا زارعی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان، افزود: در حال حاضر در رده های پایه قهرمانان خوبی داریم که در استعدادهای برتر نیز توانمندی های خود را نشان دادند و باید برای آماده سازی آنها برای رقابت های پیش رو تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه صعودهای ورزشی تنها به کوه خلاصه نمی شود، افزود: چهار رشته قهرمانی داریم که زیر مجموعه اتحادیه جهانی است و می توانیم در تمامی آنها قهرمانان و ورزشکاران مطرحی داشته باشیم.

زارعی با بیان اینکه پیش از این اصرار بر به کارگیری مدیران در هیات ها داشتیم که بدون علاقه به این رشته بودند و صرفا برای جذب حامی مالی صورت می گرفت، افزود: بسیاری از مربیان را به دلیل فقدان پشتوانه سازی از دست دادیم و تعداد باشگاه ها نیز محدود شد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان در این رشته ورزشی، افزود: خوشبختانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زیرساخت های بسیار خوبی دارد که سالن اختصاصی سنگنوردی از جمله آن به شمار می رود.

زارعی افزود: زنجان همواره به عنوان یکی از مهدهای صعودهای ورزشی کشور به شمار می رود و قهرمانان نام آوری را به جامعه عرضه کرده است.

این مسوول ادامه داد: بسیاری از مربیان پر توان فدراسیون در سطوح پایه نیز به استان زنجان تعلق دارند که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی گفت: سنگنوردی به صورت آمایش سرزمینی به نام زنجان است و در اواسط دهه ۹۰ اتفاقات خوبی را در کوهنوردی زنجان شاهد بودیم.

این مسوول با بیان اینکه استان زنجان یکی از قطب های مهم سنگنوردی کشور است، اضافه کرد: این فدراسیون بازیهای آسیایی و مقدماتی المپیک را در پیش دارد.

زارعی گفت: یک سوم تیم اعزامی فدراسیون به مسابقات آسیایی از زنجان است که هدایت و حمایت آنان باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه متاسفانه ورزشکاران استان به صورت پراکنده در استانهای دیگر فعالیت می کنند، گفت: می توان با ایجاد پایگاه قهرمانی در رشته سنگنوردی و جذب ورزشکاران استان های دیگر برای ساماندهی این رشته در استان اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه زنجان استان قهرمان پرور در رشته های مختلف ورزشی کشور است، گفت: کوه بلقیس به استان زنجان تعلق دارد و می توان از ظرفیت آن برای توسعه این رشته ورزشی استفاده کرد.

زارعی افزود: هم اکنون سازمان های مختلفی در کشور بودجه هایی در بخش های فرهنگی دریافت می کنند و می توانند کمک حال هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی باشند.

وی به لزوم توسعه رشته یخ نوردی در استان اشاره کرد و گفت: این رشته مدال آور بوده و این استان نیز می تواند با سرمایه گذاری در این رشته قهرمانان نام آوری را معرفی کند.

رییس فدراسیون از رییس جدید هیات ورزشی استان خواست: این رشته را در سطح شهرستان ها توسعه داده و همچنین تربیت نیروی انسانی را مد نظر قرار دهد.

در پایان این مجمع، حسین مصطفوی با کسب حداکثر آرا از مجمع انتخاباتی به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.