• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
0

چگونه روی زمین یخ‌زده راه برویم

  • کد خبر : 81728
  • 13 دی 1401 - 0:24
چگونه روی زمین یخ‌زده راه برویم
بام: رعایت چند نکته کلیدی در حفظ تعادل هنگام راه رفتن روی زمین لغزنده ضروری است

وقتی راه می‌رویم انرژی پاهای ما بین دو قسمت بدن تقسیم می‌شود تا تعادل حفظ شود. طبعا راه رفتن بدین صورت مخصوص روزهای عادی است، وقتی بدین شکل بر روی زمین یخ‌زده راه می‌رویم هر پا وزن را در زاویه ای تحمل می‌کند که برخلاف زاویه یخ است و باعث زمین خوردن می‌شود.
رعایت چند نکته کلیدی در حفظ تعادل هنگام راه رفتن روی زمین لغزنده ضروری است
بیشتر با کف پا راه بروید، بیشتر از حرکات معمولی که هنگام راه رفتن با پاشنه پا دارید، از این قسمت پایتان استفاده کنید، این روش به شما کمک می‌کند تعادلتان را بیشتر حفظ کنید هر چند که مقداری از سرعت شما را می‌گیرد.
زانوها را همواره کمی خم نگه دارید.
پای خود را روی زمین بکشید، اگر گزینه دیگری به جز پیاده روی روی یخ یا برف ندارید، به جای اینکه گام های بلند بردارید، هنگام راه رفتن گام‌های کوچک بردارید و پاهای‌تان را روی زمین بکشید.
پاهای تان را خیلی از هم دور نکنید، در حد ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر، و هنگام راه رفتن زانوهای‌تان را اندکی خم کنید. در این وضعیت بدنتان پایداری بیشتری خواهد داشت.
در شیب ها روی یک خط راه بروید، هنگامی که از شیب بالا یا پایین می روید که با یخ یا برف پوشیده شده است، در یک خط راه بروید، یک گام به جلو بردارید، و پای دیگر را به موازات آن حرکت دهید. این شیوه حرکت را ادامه دهید تا هنگامی که به بالا یا پایین شیب برسید. کوه نویس مساله مهم این است پاهایتان با هم تقاطع نداشته باشد، زیرا در این حالت بدنتان بسیار ناپایدار می‌شود.
غلب افراد هنگام برف یا باد شدید سرهای‌شان را پایین می‌آورند، و این کار می‌تواند زمینه برای افتادن فراهم کند، زیرا خطر ندیدن یخ را افزایش می‌دهد.
ایمن ترین گزینه این است: به آهستگی راه بروید و به طور مکرر بایستید و زمین اطراف‌تان را وارسی کنید.
دستتان را در جیب نکنید، چراکه تعادل شما را برهم می‌زند و موقع زمین خوردن احتمالی امکان حفظ و کنترل بر اساس دستان امکان پذیر نیست و آسیب دیدگی کمر و سر را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.