• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
1

چگونه فرزندمان را تشویق به فعالیت کنیم

  • کد خبر : 63221
  • 02 آذر 1400 - 8:32
چگونه فرزندمان را تشویق به فعالیت کنیم
بام نیوز: محققان میگویند کودکان و نوجوانان به طور متوسط روی هفت ساعت را پای تلویزیون و کامپیوتر و تلفن و دیگر دستگاه های الکترونیک میگذرانند که در غالب این ساعات فعالیت بدنی خاصی انجام نمیشود.

مشخص شده که هر چه افراد در سنین پائین فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند و پر جنب و جوش تر باشند در بزرگسالی کمتر به چاقی و بیماری های متعاقب آن دچار میشوند. در سال های اخیر تعداد کودکان چاق دائما رو به افزایش است که از علل آن میتوان به رژیم های غذایی نامناسب و کم شدن فعالیت بدنی اشاره کرد.

محققان میگویند کودکان و نوجوانان به طور متوسط روی هفت ساعت را پای تلویزیون و کامپیوتر و تلفن و دیگر دستگاه های الکترونیک میگذرانند که در غالب این ساعات فعالیت بدنی خاصی انجام نمیشود.

انجمن متخصصان کودکان امریکا برای تشویق کودکان به بیشتر کردن فعالیت های بدنی به والدین توصیه میکند.

یک فعالیت بدنی متناسب با سن کودک خود پیدا کنید که او از انجام دادن آن لذت ببرداز قبل برنامه بریزید و زمانی را برای ورزش در نظر بگیریدوسایل ساده بازی های فعال مانند توپ یا طناب را برای فرزند خود مهیا کنیدالگو و سرمشق کودک خود باشید و سطح فعالیت بدنی و ورزشی خودتان را افزایش دهیدبا کودک خود تمرین کنید تا ورزش های جدید را یاد بگیردزمان استفاده کودک از تلویزیون و کامپیوتر و تلفن همراه را به حداکثر دو ساعت در شبانه روز تقلیل دهید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=63221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.