• امروز : جمعه - ۳۰ دی - ۱۴۰۱
  • برابر با : Friday - 20 January - 2023
1

چگونه هنگام ورزش در هوای سرد از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید؟

  • کد خبر : 80577
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
چگونه هنگام ورزش در هوای سرد از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید؟
بام: هوای این روزها سرده شده و معمولاً ورزشکاران نیز نمی‌توانند به خاطر سرد شدن هوا تمرینات را قطع کنند. مگر در مواردی که ترجیح دهید در باشگاه تمرین کنید. اگر در هوای سرد ورزش کنید به مرور متوجه خواهید شد که احتمال آسیب‌دیدگی در این هوا بیشتر است.
چگونه هنگام ورزش در هوای سرد از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید؟
هوای این روزها سرده شده و معمولاً ورزشکاران نیز نمی‌توانند به خاطر سرد شدن هوا تمرینات را قطع کنند. مگر در مواردی که ترجیح دهید در باشگاه تمرین کنید. اگر در هوای سرد ورزش کنید به مرور متوجه خواهید شد که احتمال آسیب‌دیدگی در این هوا بیشتر است. بنابراین مهم است که برای جلوگیری از هر نوع آسیب‌دیدگی ورزش هوای سرد برخی موارد را در نظر بگیرید.
هیپوترمیقرار گرفتن در معرض سرما برای مدت طولانی می‌تواند، موجب کاهش دمای بدن به زیر ۳۵ درجه سانتی‌گراد شود. چنین شرایطی می‌تواند منجر به لرز، خواب آلودگی، کاهش هماهنگی و احتمالاً به بیهوشی منجر شود.
تاولسایز نامناسب کفش و جوراب می‌تواند منجر به تاول شود. علاوه بر این رطوبت ناشی از برف، تگرگ و باران احتمال تاول را افزایش می‌دهد.
آفتاب سوختگیتابش خورشید در طول زمستان ادامه دارد اما به دلیل سرما؛ گرمای آن را احساس نمی‌کنید. آفتاب سوختگی در زمستان تقریباً شایع‌تر از تابستان است.
برف کوریزمانی که نور خورشید به برف سفید می‌تابد، بازتاب آن می‌تواند قرنیه چشم را بسوزاند که می‌تواند موجب درد و آبریزش چشم و حتی تاری و کوری موقت شود.
کشیدگی و پیچ‌خوردگیبافت‌های همبند (مفاصل، تاندون، رباط) در سرما خاصیت کشسانی (ارتجاعی) کمتری دارند، بنابراین احتمال کشیدگی، پیچ‌خوردگی یا پارگی بیشتری در طی ورزش دارند.
سرمازدگیاگر بافت پوست یخ بزند، کریستال‌های یخ مانع گردش خون می‌شود، در نتیجه پوست از اکسیژن محروم شده و احتمال دارد از بین برود.
 چگونه از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید؟
لباس زیاد بپوشیدبه جای پوشیدن یک ژاکت حجیم، چند لایه لباس برای جلوگیری از نفوذ سرما بهتر است. حتماً زیرشلواری بپوشید و حداقل ۲ تا ۳ لایه لباس روی قفسه سینه‌تان را بپوشاند.
پی‌نوشت:استفاده از لایه اول و پوشاک حرفه‌ای با قابلیت تنفس راحتی و سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
گرما را نادیده بگیریداگر بعد یا در حین تمرین به دلیل افزایش دمای بدن، احساس گرما کردید، برای درآوردن لباس‌های‌تان وسوسه نشوید. اگر قفسه سینه‌تان در معرض هوای سرد قرار گیرد، ریسک بیمار شدن شما افزایش پیدا می‌کند.
ساپورت بپوشیدتوصیه می‌کنیم در هوای سرد از مفاصل‌تان محافظت کنید. برای این کار پوشیدن ساپورت را پیشنهاد می‌کنیم. مچ دست و پا، زانو، شانه‌ها و آرنج‌ها همه در معرض آسیب هستند، بنابراین با پوشاندن این بخش‌‌ها از آن‌ها محافظت کنید.
بدن را طولانی‌تر گرم کنیداگر قصد داشتید در هوای سرد ورزش کنید، حداقل ۱۵ دقیقه بدن‌تان را گرم کنید. حتی اگر خواستید در باشگاه تمرین کنید، نسبت به گذشته کمی بیشتر برای گرم کردن بدن وقت بگذارید.
آسان بگیریدبا شدتی که در تابستان ورزش می‌کردید به خودتان سخت نگیرید، چه در فضای باز و چه در باشگاه. چون امکان آسیب‌دیدگی بیشتر می‌شود. در انجام تمرینات جدی باشید اما نه با تمام قدرت و انرژی!
تمرین در فضای بستهتمرین کردن در باشگاه یا سالن ورزشی راه خوبی برای جلوگیری از سرمای زمستان و آسیب‌های مربوط به آن است. اگر برایتان مقدور بود حتماً در باشگاه تمرین کنید.
ضد آفتاب را فراموش نکنیدفقط به علت اینکه شما تابش خورشید را روی پوست‌تان احساس نمی‌کنید به این معنی نیست که تشعشعات آن پوست‌تان را نمی‌سوازند! برای هر مدتی که زیر نور خورشید هستید از ضد آفتاب استفاده کنید.
در پایانتصور نکنید چون هوا سرد است، نیازی به آب ندارید، برای جلوگیری از کم آبی حتماً در حین تمرین آب بنوشید. همانطور که توضیح داده شد رطوبت یا خیس شدن می‌تواند احتما تاول زدن را افزایش دهد و حتی منجر به هیپوترمی نیز شود، بنابراین سعی کنید از برف و باران دوری کنید. در هوای سرد سعی کنید یک وعده انرژی‌زا به همراه داشته باشید تا احتمال کم آبی، کاهش انرژی و خستگی را کاهش دهد.
 پی‌نوشت:به دلیل سرد و خشک بودن و همچنین آلودگی هوا در زمستان استفاده از ماسک یا “دستمال سر” مناسب برای گرم و مرطوب کردن دم و کاهش آلودگی‌ها بسیار توصیه می‌گردد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80577
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوهنوردان پیشرو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.