• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
0

کشتی ایران در دو راهی غیبت یا حضور با تیم ناقص در جام جهانی/ اعزام چند میلیاردی برای آورده اندک؟

  • کد خبر : 6926
  • 28 آبان 1399 - 7:51
کشتی ایران در دو راهی غیبت یا حضور با تیم ناقص در جام جهانی/ اعزام چند میلیاردی برای آورده اندک؟
بام نیوز: هر چند جام جهانی در کشتی هرگز اعتبار و ارزش مسابقه جهانی را ندارد اما هنوز درباره حضور یا عدم حضور تیم های کشورمان در این مسابقات تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، هفته گذشته بود که اتحادیه جهانی کشتی بعد از ماه ها تاکید بر قطعیت برگزاری مسابقات جهانی در ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه در صربستان، سرانجام اعلام کرد که این رقابت‌ها برگزار نخواهد شد و به جای آن، جام جهانی با جایزه ۳۰۰ هزار فرانکی به انجام می‌رسد.

اتحادیه جهانی انتظار هم داشت که کشورها از این جام جهانی استقبال کنند، آن هم در شرایطی که پیش از این انصراف رسمی کشورهایی چون آمریکا، قزاقستان و ژاپن به عنوان کشورهای صاحب قدرت در کشتی و همچنین هندوستان، کوبا، کانادا و … از شرکت در جهانی باعث از رونق افتادن مسابقات جهانی مدنظر اتحادیه جهانی شده بود.

در این میان به نظر برگزاری جهانی بیش از همه برای مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه سود داشت که در ماه‌های گذشته بارها و بارها بر تصمیم اتحادیه جهانی برای برگزاری جهانی پافشاری کرد و البته نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی نیز همگام با صحبت های این عضو روس UWW در حرکت بود.

بعد از جابجایی مسابقات جهانی با جام جهانی، بلافاصله اردوی تیم های ملی کشتی ایران که در خانه کشتی شهید هادی در جریان بود، تعطیل شد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده بود که اردوی فرنگی‌کاران به شدت با ویروس کرونا درگیر شده و تعداد زیادی از اردونشینان به این ویروس مبتلا شده بودند.

سپس اعلام شد که فدراسیون کشتی حضور در جام جهانی را به سرمربیان تیم ملی آزاد و فرنگی موکول شده که علیرضا دبیر در برنامه تلویزیونی نیز اعلام کرد که دیگر با این شرایط جدید اعزام تیم کامل منتفی است و اگر اعزامی در کار باشد، تیم ناقص به بلگراد خواهد رفت.

دلیل این صحبت هم نظر نسبتا متفاوت سرمربیان تیم ملی بود. دبیر در این برنامه تاکید کرد که غلامرضا محمدی حالا که جهانی لغو شده، روی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه و المپیک تاکید دارد.

در این بین بنا پیشنهاد داده که می‌شود یک تیم جوان را به جام جهانی فرستاد که البته او در این روزها با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است. در این رابطه اگر بخواهیم حسن و عیب حضور در جام جهانی را در دو کفه ترازو بگذاریم، قطعا نکات منفی آن بیشتر خواهد بود. حضور در صربستان حتی با تیم ناقص، با توجه به اینکه تمامی هزینه‌ها برخلاف جام جهانی های قبلی، برعهده شرکت کنندگان است، هزینه چند میلیاردی را به فدراسیون کشتی تحمیل می‌کند و در مقابل آورده فنی در فاصله حدودا ۸ ماهه تا المپیک برای کشتی ما نخواهد داشت؛ ضمن اینکه در وضعیت ابتلای کشتی‌گیران به کرونا، خصوصا فرنگی کاران، تشکیل اردو در این مقطع و کسب آمادگی لازم برای حضور در جام جهانی عملاً غیر ممکن است و اعزام تیم بدون تمرین و اردو نیز بار فنی برای کشتی ما نخواهد داشت و البته ریسک مصدومیت کشتی‌گیران را بالا می برد.

در عین حال یک موضوع هم در میان است و آن خواست لالوویچ و مامیاشویلی بر حضور تیم‌ها در جام جهانی است و ما نیز در انتخابات سال آینده اتحادیه جهانی یک نماینده در بخش هیئت رئیسه خواهیم داشت.

باید فدراسیون دید کشتی که تلاش زیادی دارد که حمید سوریان به عضویت هیئت رئیسه UWW درآید و در این مدت هم به خاطر مشکلات اقتصادی کشور و همچنین تعطیلی های کرونا در سراسر دنیا، نتوانسته رایزنی‌های لازم را داشته باشد، به خاطر این موضوع درنهایت چند کشتی‌گیر را به جام جهانی اعزام می‌کند؟

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6926
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.