• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

کوهنوردان از صعودهای انفرادی به ارتفاعات همدان خودداری کنند

  • کد خبر : 81387
  • 09 دی 1401 - 22:17
کوهنوردان از صعودهای انفرادی به ارتفاعات همدان خودداری کنند
بام: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: کوهنوردانی که قصد عزیمت به ارتفاعات این استان را دارند، از صعودهای انفرادی خودداری کنند.

«علیرضا گوهری» روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار بام اظهار داشت: صعودهای انفرادی تهدید جدی برای صعود کوهنورد محسوب می‌شود به ویژه اینکه در فصل زمستان خطرات ناشی از سقوط، لیزخوردن، گم شدن در مسیر، محبوس شدن در برف و حیوانات وحشی در کوهستان بسیار است.

وی با تاکید بر اینکه در حد امکان صعودها باید به صورت گروهی و برخورداری از راهنمای باتجربه باشد، اضافه کرد: امسال به دلیل توجه کوهنوردان به هشدارها و توصیه‌ها شاهد حادثه ناگوار در کوهستان‌های همدان نبودیم که امیدواریم در فصل زمستان که درصد آسیب و حوادث بیشتر است، سالی بدون سانحه را پشت سر بگذاریم.

گوهری توصیه کرد: برای صعودهای زمستانی همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل، آگاهی یافتن از وضعیت جوی، آگاه کردن خانواده، نزدیکان یا دوستان از جزئیات زمان و مکان صعود و برگشت و استفاده از مسیرهای مشخص و پاکوب شده برای صعود و فرود باید مورد توجه کوهنوردان قرار بگیرد.

رییس هیات کوهنوردی همدان افزود: همچنین همراه داشتن وسایل ضروری نظیر مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه‌ای کوهستان، کمک های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی همراه در صعودهای کوهنوردان لازم است.

وی ادامه داد: اشراف داشتن بر منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک نظیر پرتگاه‌ها، مناطق بهمن خیز و مناطق با احتمال ریزش سنگ نیز باید مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه خودداری از صعود انفرادی، همراه بودن با گروه و افراد مجرب و پرهیز از اجرای برنامه‌هایی که فراتر از توانایی جسمی، فنی و روحی است نیز در برنامه‌های صعود کوهنوردان قرار گیرد.

هر هفته طی زمستان نزدیک به چهار هزار کوهنورد به ارتفاعات استان همدان صعود می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.