• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24600
2

کوهنوردی ، اغتشاش در زمان

  • کد خبر : 76625
  • 17 تیر 1401 - 16:30
کوهنوردی ، اغتشاش در زمان
بام: کوهنوردان هیچ مانعی را پیش روی خود بر نمی‌تابند ، که این نگرش گاهی از سوی برخی از ناظران خانواده ، "ضد اخلاق" توصیف می‌شود ! اما این نگاهی درست و منطقی به نظر نمی‌رسد ، چرا که روشهای گوناگونی برای ادامه زندگی از سوی هر فرد برگزیده می‌شود .

اینکه کوهنوردان به دنبال دشوارتر کردن زندگی و لذت بردن از این دشواریها ، شهره خاص و عام هستند بر کسی پوشیده نیست . آنها به دنبال همدست می گردند ، و در این کاوش بی پایان به دنبال امکان تازه ، برای درک تجربیات دست نیافته روز و شب می گذرانند .
که البته این روش ، از سوی دیگران شگفت آور ، و از نگاه خودشان هیجان انگیز به نظر می‌رسد .
این در حالیست که زمان ، محدودیت ها ، نقاط قوت و ضعف ، و ارزش‌های سنتی جامعه ، قابلیت ایستادن در برابر این گونه خاص و ابداعی ، برای نوع زندگی شان نیست .
کوهنوردان هیچ مانعی را پیش روی خود بر نمی‌تابند ، که این نگرش گاهی از سوی برخی از ناظران خانواده ، “ضد اخلاق” توصیف می‌شود ! اما این نگاهی درست و منطقی به نظر نمی‌رسد ، چرا که روشهای گوناگونی برای ادامه زندگی از سوی هر فرد برگزیده می‌شود . خانواده اهمیت بسیاری دارد ،اما نباید مانع پیشرفت و انتخاب نوع زندگی هر فرد باشد .
زمانی که شما به جای آنکه ساعت ۷ صبح از خواب برخیزید ، ساعت ۴ صبح بیدار شده و به کوهستان بروید ، این به چه معناست ؟
منطقی به نظر می رسد که بگوییم : “جابجا کردن زمان ، در یک نظم پیچیده و قراردادی ” . و گزینش مسیری تازه برای بالا بردن کیفیت زندگی . موضوعی که در نوشتار پیشین به آن اشاره شد .
ممکن است شما در روال حرکت عقربه‌های ساعت اختلالی بوجود نیاورده باشید ، اما گذشت زمان را با نوع و شیوه زندگی جدید تان ، به همان اندازه تفاوت نسبت به قبل ، کند کرده‌اید . و این به معنای اغتشاش در روند روتین زمان برای خودتان است.
وقتی که زودتر بیدار می‌شوید زمان را به همان اندازه متوقف کرده اید ، و اگر با چشم باز بنگریم ، به این معناست که به طول عمر خود ، به دست خود افزوده اید . چرا که کیفیت زندگی تان را به سوی لذات برتر هدایت کرده اید ، و این همان جابجایی و تغییر در زمان است .
مثالی ملموس و شخصی را برایتان ارائه می‌کنم . به تازگی یکی از دوستان را پس از ۱۵ سال دیدم ، اولین جمله ای که بین ما رد و بدل شد این بود که گفت : نسبت به این چند سال دو درجه بهتر شدی …؟ و من با تعجب به او نگاه کردم ، و معنی نگاهم این بود که تو را به خدا مسخره ام نکن …!
اما خیلی جدی حرفش را تکرار کرد و گفت ؛ به هیچ وجه شوخی نمیکنم . چون نه تنها از آن موقع تغییر زیادی نکرده ای ، بلکه چند درجه هم بهتر شدی !! و سوال بعدی اش این بود که چه کار می کنی ؟ گفتم : ورزش … به کوهنوردی علاقه دارم و سالهاست که به کوه می روم . سرش را تکان داد و هیچ نگفت .
ورزش کوهنوردی شاخصه های بسیار جذابی دارد ، در عین سختی و دشواری ، موجب ساخته شدن و ورزیده تر شدن جسم و روح انسان می گردد . و به گونه‌ای برای کوهنوردان زمان میخرد .
زمانی برای بیشتر و بهتر زیستن ، در یک اغتشاش مجاز ، بی هیچ ویرانی ، بی هیچ خرابی .
کوهنوردان ، و اصولاً ورزشکاران ، اغتشاشگران بی زیانی هستند . و در این مبارزه تنها یک شکست خورده مغموم باقی میماند . “زمان”

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76625
  • نویسنده : امیرملیحی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.