• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
1

کوه بانوی خارگی موفق به گذراندن دوره کار با GPS شد.

  • کد خبر : 31708
  • 29 اسفند 1399 - 18:24
کوه بانوی خارگی موفق به گذراندن دوره کار با GPS شد.
بام نیوز: مرضیه ناصری نائب رییس هیات کوهنوردی خارگ با شرکت در این دوره، آخرین دوره از 16 دوره  آموزشی پیشنیاز ورودی دوره مربیگری را طی کرده است.

محمدرضا دشتی زاده رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ در گفتگو باخبرنگار بام نیوز اظهار داشت : کوه بانوی خارگی مرضیه ناصری دوره آموزشی gps که از دوره های تخصصی فدراسیون کوهنوردی است را با موفقیت پشت سر گذاشت.
وی گفت: فدراسیون کوه نوردی، دوره های کارآموزی را برای آشنایی بیشتر با اصول کوه نوردی و افزایش مهارت کوه نوردان طراحی کرده است.
دوره آموزشی کار با GPS، به منظور پاسخگویی به یکی از ضروری ترین نیازهای کوهنوردان و طبیعت گردان در تعامل با طبیعت و محیط کوهستان و همچنین ارتقاء توان آنها در هدایت و سرپرستی گروه، طراحی و به اجرا در می آید.
دشتی زاده تصریح کرد: این دوره های کاربردی به شکلی تاثیرگذار به کوهنوردان و طبیعت گردان امکان درک موقعیت و طراحی زمانی و‌مکانی برنامه را می دهد.
در پایان ابراز داشت: متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از طبیعت گردان و کوهنوردان که بعضاً در بین آنها کوهنوردان بسیار حرفه ای نیز دیده می شوند، به دلیل عدم آشنایی با این مباحث، مسیرهای خود را در طبیعت گم می کنند و دچار حادثه می شوند.
مرضیه ناصری نائب رییس هیات کوهنوردی خارگ با شرکت در این دوره، آخرین دوره از ۱۶ دوره  آموزشی پیشنیاز ورودی دوره مربیگری را طی کرده است.
این دوره دو روزه به تدریس حسین شفیعیان و توسط باشگاه اردیبهشت برگزار گردید.
مباحث مطرح شده در این دوره به شرح زیر می‌باشد: تاریخچه پیدایش GPS، آشنایی با انواع جی‌پی‌اس، آشنایی با نقشه های توپوگرافی، آشنایی با WGS84 سیستم utm و طول و عرض جغرافیایی، آشنایی با قسمتهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه، کالیبراسیون دستگاه GPS، آشنایی با صفحه Altimeter یا ارتفاع سنج و…

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.