• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

کیت بقا کوهنوردی/ بخش سوم

  • کد خبر : 38529
  • 09 اردیبهشت 1400 - 23:27
کیت بقا کوهنوردی/ بخش سوم
بام نیوز: قمقمه یا فلاسک آب شما هر اندازه که بزرگ باشد بالاخره ذخیره آن تمام می شود. به خصوص اگر که اتفاقی برای شما پیش آمده و خارج از برنامه سفر خود مجبور به ماندن در طبیعت شوید،

آب

قرص تصفیه آب یا قرص ید

قمقمه یا فلاسک آب شما هر اندازه که بزرگ باشد بالاخره ذخیره آن تمام می شود. به خصوص اگر که اتفاقی برای شما پیش آمده و خارج از برنامه سفر خود مجبور به ماندن در طبیعت شوید، ناچار به استفاده از منابع طبیعی آب هستید. اما خطری که در این رابطه شما را تهدید می کند، بیماری های انتقالی از آب است. به همین دلیل لازم است تا قرص ضدعفونی کننده آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید.

مواد غذایی

اصولاً در سفر های کوهنوردی نمی توان مواد غذایی زیادی را همراه خود برد. اما می‌توانید ابزار تهیه غذا یعنی موارد زیر را درون کیت نجات جای دهید:

دو عدد تیغ۲ قلاب ماهیگیری با سایز بزرگ و متوسططناب ضخیمنخ ماهیگیری به همراه یک وزنه

از نخ و قلاب برای ماهیگیری، طناب برای درست کردن دام و شکار پرندگان کوچک و از تیغ برای تمیز کردن ماهی می توانید استفاده کنید.

البته مواد غذایی بسته بندی شده ای چون شکلات های مغزدار مترو و نانی منابع تامین انرژی خوبی به شمار می روند و به دلیل سایز کوچک خود قابلیت جایگیری درون کیت را دارند.

همچنین می توان مقداری دانه های روغنی نظیر پسته، گردو و بادام، به همراه خشکباری چون خرما و نان خشک و چند حبه قند، نمک و بیسکویت که همگی به صورت بسته بندی شده هستند را به مقدار محدود در این جعبه قرار دهید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.