• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

گامی برای ارتقا توان تیم‌های عملیاتی طبس/صعود به قله «قولی زلیخا»

  • کد خبر : 85571
  • 09 اردیبهشت 1402 - 21:56
گامی برای ارتقا توان تیم‌های عملیاتی طبس/صعود به قله «قولی زلیخا»
بام: رئیس جمعیت هلال احمر طبس گفت: جمعی از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر طبس در راستای بالا بردن توان عملیاتی و ایجاد نشاط، قله «قولی زلیخا» در کردستان را فتح کردند.

به گزارش بام، و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، ماهیت خراسان جنوبی با وجود طبیعت خشک، قرار گرفتن روی خط گسل، کویر داغ و دیگر بلایای طبیعی و غیر طبیعی، بایدهایی را برای جمعیت هلال احمر این دیار تعریف می‌کند که انجام آن بر هر عضو از جامعه لازم و ضروری است. چرا که شاید هر کدام از این شهروندان را در شرایط دشواری اعم از گم شدن در کویر، دور ماندن از آبادی، گرمازدگی، سیل، زلزله و غیره قرار دهد که تنها آگاه بودن به اقدامات اولیه امدادی می‌تواند ناجی آنها در شرایط سخت باشد.

این امر نه تنها شامل حال شهروندان می‌شود بلکه آنچه در این بین اهمیتی دو چندان به خود می‌گیرد، توان و عملکرد نیروهای امدادی و درمانی در روند امدادرسانی‌ها است که این امر مجاب می‌کند که آموزش‌های عملی و میدانی لازم به امدادگران ارائه شود.

جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در بازه‌های زمانی متعدد به میزبانی شهرستان‌های مختلف اقدام به برگزاری دوره‌ها و برنامه‌هایی مختلف می‌کند تا آمادگی‌های تخصصی، حرفه‌ای و جسمانی تیم‌های عملیاتی و نجاتگران ارتقا یابد.

صعود امدادگران و نجاتگران طبس به قله قولی زلیخا معروف به بام استان کردستان از جمله برنامه‌هایی بوده که به بهانه شکست آمریکا در صحرای طبس رقم خورد.

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس با اشاره به صعود امدادگران و نجاتگران طبس به قله قولی زلیخا، بیان کرد: این برنامه به مناسبت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس و با هدف بالا بردن توان عملیاتی و ایجاد نشاط و سلامتی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طبس انجام شده است.

وی با اشاره به ارتفاع سه هزار و ۱۹۵ متری این قله ادامه داد: امدادگران با صعود به قله قولی زلیخا، پرچم سرخ و سفید جمعیت هلال احمر را برفراز آن به اهتزاز در آوردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.