• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
3

گرده کوفنر مونت مودیت (۴۴۶۵ متر) در منطقه شامونی کورمایور

  • کد خبر : 71492
  • 11 اسفند 1400 - 21:27
گرده کوفنر مونت مودیت (۴۴۶۵ متر) در منطقه شامونی کورمایور
بام نیوز: در حال حاضر، خط الراس کوفنر Kuffner مسیری محبوب است که برای تجربه‌ای آلپی، ارزش صعود در خارج از مسیرهای معمول را دارد.

«در حال حاضر، خط الراس کوفنر Kuffner مسیری محبوب است که برای تجربه‌ای آلپی، ارزش صعود در خارج از مسیرهای معمول را دارد. با این حال، در زمان اولین صعود، از آن به عنوان یک “اکسپدیشن جدید مهم” و “شاید طولانی ترین و پرپیچ و خم ترین مسیری که تاآن زمان [در مونت بلان] به صعود شده بود، مورد استقبال قرار گرفت.” با این وجود، سال‌ها طول کشید تا این مسیر شناخته شود و تا سال ۱۹۳۰ تنها پنج صعود برروی آن انجام شده بود.

خط الراس کوفنر همه چیزهایی را که در یک مسیر عالی به دنبال آن باشید دارا می‌باشد: یک خط‌الراس زیبا، متنوع و منطقی با قرار گرفتن در معرض کوهستانی وحشی و محیطی زیبا. مسیری که تقریبا در هر زمانی از سال می‌توان از آن صعود کرد (زمانی که شرایط برفی اجازه دهد)، این مسیر در تمام طول خود در امتداد مرز فرانسه و ایتالیا می‌گذرد و در ارتفاعات صخره‌ای زیبای Mont Maudit به پایان می‌رسد. نام کوفنر به افتخار «موریز فون کوفنر»، کارآفرین اتریشی که به همراه «الکساندر بورگنر» و «یوزف فورر» اولین صعود آن‌ را در سال ۱۸۸۷ انجام دادند، گرفته شده است. در طول دهه های ۱۸۸۰ و ۹۰، او به عنوان یکی از کوه‌نوردان پیشرو در اتریش با تعداد زیادی از مسیرهای جدید به نام خود مشهور بود”.

(متن از “Alpenglow – The Finest Climbs on the 4000m Peaks of the Alps”)

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.