• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

گروه راهنمایی طبیعت گردان در البرز تشکیل شد

  • کد خبر : 81255
  • 06 دی 1401 - 14:24
گروه راهنمایی طبیعت گردان در البرز تشکیل شد
بام: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره تکرار حوادث مرگبار برای طبیعت گردان در ارتفاعات البرز گفت : برهمین اساس گروه راهنمایی و هدایت برای طبیعت گردان در این استان تشکیل شده است .

به گزارش خبرنگار بام، کیهان گلستانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حضور پراکنده و غیر برنامه ریزی شده تعداد اندکی از افراد بدون دریافت مجوز فعالیت از هیات کوهنوردی به عنوان متولی این ورزش، با نوعی سودجویی همراه است و خطرات محیطی و جسمانی را در هنگام حوادث افزایش می دهد.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از تمامی علاقه مندان به طبیعت گردی مصرانه دعوت می کند قبل از هرگونه صعود به مناطق و رشته کوه های اطراف البرز با هیات کوهنوردی استان هماهنگی کنند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل خاطرنشان کرد: زحمات و تلاش های هلال احمر، اورژانس، شهرداری، نیروی انتظامی، آتش نشانی، اداره کل ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی که با هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز همواره در خدمت کوهنوردان بوده اند، زمینه ای را فراهم خواهد ساخت تا زمستانی کم حادثه را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: توجه به هشدارهای هواشناسی و همراه داشتن وسایل کافی و ضروری، پوشش مناسب لباس و کفش، تعیین مسیرهای مشخص و پرهیز از صعود انفرادی می تواند نقش کلیدی در تضمین سلامت کوهنوردان پر تلاش ایفا نماید.

گلستانی تصریح کرد: همچنین ساخت پناهگاه ها در مسیرهای پر برف و پر تردد کوهنوردان از خواسته ها مطرح شده در این جلسه بود که مقرر گردید با همکاری مدیریت بحران و شهرداری کرج در دستور کار قرار گیرد.

هفته گذشته یکی از کوهنوردان با صعود به ارتفاعات البرز براثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.