• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
4

گزارش صعود قله علم کوه – مرداد ۹۹

  • کد خبر : 4309
  • 12 آبان 1399 - 16:44
گزارش صعود قله علم کوه – مرداد ۹۹
گزارش صعود قله علم کوه - مرداد ۹۹

?به نام خداوند مهربان?

 

گزارش صعود کوهنوردان باشگاه شیراز جوان به دومین قله مرتفع ایران علم کوه

تاریخ اجرا ۲۱ تا ۲۴ مرداد ماه

بعد از فرود از قله زیبای لشگرک زمان خوبی جهت استراحت داشتیم.

 

نوشیدن مایعات با املاح مناسب می تواند خیلی در ریکاوری بدن موثر باشد مخصوصا زمانی که در ارتفاع هستیم و یا دچار ارتفاع زدگی شدیم.

نکته : بهترین راهکار برای ارتفاع زدگی شدید کم کردن ارتفاع هست

 

خوردن مایعات و دمنوش گرم و بعد هم غذایی کم حجم و پرکالری که حدود ۵۰ درصد کربوهیدرات باشد و مقداری هم سوپ گرم در دشت زیبای حصار چال اونم درکنار همنوردانی شاد و خونگرم چون آفتاب بسیار دلچسب بود مخصوصا اینکه هوای خنک ظهر داشت جای خودش را با غروبی سرد عوض می‌کرد.

 

بعد از شامی زود هنگام جلسه‌ای درباره نوع صعود فردا و ارتفاع زدگی و راهکارهای آن، نوع پوشاک، و نکات ایمنی داشتیم که بسیار خوب و پربار بود.

در مرداد ماه اختلاف دما بین روز و شب در دشت حصار چال زیاد میباشد. ما هم شب نسبتا سردی را داشتیم اونم با باد شدیدی  که مرتب چادرها رو تکان میداد. ولی خب دوستان همنورد زحمت کشیده بودن و چادرها را کاملا فیکس کرده بودن .

 

صبح ساعت ۴ بیدار باش داشتیم. صبحانه‌ای پر انرژی و کم حجم صرف شد و معجون شیر عسل سرپرسپ هم که اون موقع صبح بین دوستان آورد رنگ و بوی خاصی به آب جوش ما بخشید ? بالاخره ساعت ۵ صبح هدلامپ ها روشن در هوای با دمای حسی حدود منفی ۱ درجه پیمایش یه سمت قله آغاز شد، باگامهایی کوتاه، یک ریتم، آرام، اما پیوسته  که بهترین شکل حرکت در ارتفاع هست.

بعد از چند استراحت خیلی کوتاه ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه همه نفرات تیم به قله رسیدند با توجه به ریزشی بودن قله علم کوه نفرات با احتياط کامل عکسهای تکی و تیمی رو گرفتن و یادی هم کردیم از زنده یاد جواد رحیمیان همنورد عزیزمان که بهمن ماه گذشته در صعود زمستانه علم کوه از گرده آلمان ها که در هنگام برگشت فوت شد بود.

 

مناظر قله علم کوه بسیار دیدنی و چشم نواز بود. منطقه علم چال و حصار چال دیواره بلند علم کوه، شاخک های تیره رنگ و ریزشی اش، نوار سبز شمال ایران و دریای ابرزیبایی که بیشتر مواقع وجود دارد نمایی منحصر به فرد است که فقط از قله علم کوه می‌توان دید.

ساعت ۱۱:۴۵ برگشت به سمت محل کمپ را  شروع کردیم و باز هم آرام و پیوسته ولی شادتر به خاطر سلامتی همه دوستان و صعود قله ادامه دادیم. بعد از ۳ ساعت پیمایش به محل کمپ حصار چال رسیدیم استراحتی کوتاه داشتیم و پس از جمع کردن کمپ جهت آماده شدن برای برگشت به سمت تنگ گلو و رسیدن به ونداربن. از قبل قرار گذاشته شده بود که ماشینها ساعت ۷ تنگ گلو باشند.

 

خدا رو شکر ما هم بعد از ۲ ساعت پیمایش به محل قرار رسیدیم و از اونجا هم به سمت روستای رودبارک حرکت کردیم.

بعد از رسیدن به رودبارک به علت خستگی نفرات تصمیم بر آن شد که شب دوباره ویلا اجاره کنیم و صبح زود به سمت شیراز حرکت کنیم. در نهایت بعد از شبی رؤیایی در وسط جنگل های هیرکانی صبح زود با حرکت به سمت شیراز برنامه به پایان رسید.

تشر از سرپرست خوب برنامه جناب: شاهپور امرالهی

افتخار کوهنوردی فارس و ایران و مسئول فنی برنامه: استاد زرهپوش

 

کارگروه کوهنوردی باشگاه شیراز جوان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.