• امروز : شنبه, ۱۱ آذر , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 December - 2023
کل اخبار 24370
3
پیمایش خط الراسی از سعادت آباد تا دربند

گزارش پیمایش خط الراسی از سعادت آباد تا دربند

  • کد خبر : 32901
  • 10 فروردین 1400 - 1:49
گزارش پیمایش خط الراسی از سعادت آباد تا دربند
بام نیوز: پیمایش خط الراسی از سعادت آباد تا دربند

صعود یکروزه قله های چین کلاغ + دوشاخ + سیاه سنگ + اسپید + پلنگچال + شاه نشین + توچال با طعم کمی زمستانی

مسافت پیمایش ۲۷ کیلومتر
تجمیع صعود ارتفاع ۲۹۳۰ متر
زمان کل ۱۵.۳۰ ساعت
نفرات مجید قیدی نژاد-محسن خجسته-عباس اسماعیلی
گروه خط_الراس
با توجه به هشدارهای هواشناسی در رابطه با آخر هفته، تصمیم بر آن شد که روز سه شنبه برنامه اجرا شود
ساعت ۵.۳۵ از کنار رودخانه و بام تهران در سعادت اباد کار را در جهت جنوب به شمال شروع کردیم ارتفاع ۱۸۰۰ متر هوا هنوز تاریک و بخاطر وزش باد متناوب کمی سرد بود
با رسیدن به انتهای مسیر رودخانه هوا روشن شد بخاطر دوری از باد سینه کش‌ وسط دره را با شیبی تند بالا رفته بعد از ۲.۱۵ ساعت به قله چین کلاغ رسیدیم ۲۸۲۰ متر کمی جلوتر در پناه سنگی در گردنه کارا به دور از باد صبحانه صرف شد و با عبور از گردنه و قسمت صخره ای به قله دوشاخ رسیدیم ۳۰۵۰ متر وزش باد ملایمتر شد گردنه ای دیگر و صعودی دیگر ما را به قله سیاه سنگ رسانید هم ارتفاع دو شاخ
‍ ادامه گزارش چین کلاغ به توچال
با فراز و فرودی دیگر و کمی تغییر جهت به غرب بسمت قله اسپید رفتیم ارتفاع ۳۴۲۰ متر
با شیبی تند و مسیری که از اینجا به بعد کاملا برفی و زمستانی بود و فقط با پنجه کفش میشد بالا رفت دوباره جهت شمالی شد همراه با چند گردنه و صخره های مملو از برف
تا اینجا رد پایی وجود داشت که مربوط به روزهای یا هفته های قبل میشد و بعد قطع شده و ظاهرا به تازگی کسی جلوتر و بسمت پلنگچال نرفته بود و در ادامه فقط رد پای گرگ دیده میشد که انهم مربوط به روزهای قبل بود ادامه مسیر نقابهای بسیار خطرناکی داشت که بر روی برفچالهای بزرگ دره درکه اویزان بودند سمت دره امامزاده داوود هم پرتگاه و صخره های بود که با برف و یخ عجین بودند کراکس برنامه و چالشی ترین قسمت مسیر همین قسمت بود
کلنگها را در دست گرفته و با کاهش سرعت و افزایش احتیاط و تمرکز کامل بین این دو چالش مسیریابی کرده و با چند دست بسنگ کوتاه نزدیک ظهر به قله پلنگچال رسیدیم ۳۵۵۰ متر یک چالش دیگر داشتیم تا به قعر گردنه اشتر رسیدیم دوباره سرعت باد زیاد شد توقف و تغذیه ای کرده و شیب تند اشتر گردن را بالا رفته و قبل از ساعت ۱۴ به قله شاهنشین رسیدیم ۳۸۹۰‌متر بدون درنگ و افزایش سرعت و عبور از چند فراز و فرود به ایستگاه ۷ رسیده ۳۷۵۰ متر و با تلاشی دیگر نزدیک ساعت ۱۷ قله توچال صعود شد ۳۹۶۰ متر با سرعت خود را پایین رسانده و در جانپناه امیری توقف و تغذیه مجدد داشتیم و ادامه مسیر که خوشبختانه قبل از تاریکی هوا چالش مسیر صخره ای شیرپلا را هم پشت سر گذاشتیم و ساعتی دیگر در کنار مجسمه دربند برنامه ای سنگین‌و چالشی با موفقیت و سلامتی به پایان رسید و شکر خدا را بجا اوردیم

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=32901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.