• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

گوتلر و بارماس به سوی زمستانی دائولاگیری به سبک آلپی

  • کد خبر : 81687
  • 12 دی 1401 - 20:22
گوتلر و بارماس به سوی زمستانی دائولاگیری به سبک آلپی
بام: گوتلر قبلاً در سال ۲۰۰۸ به همراه گرلینده کالتر برونر به دائولاگیری صعود کرده بود

به گزارش خبرنگار بام ،دیوید گوتلر و هروه بارماس بالاخره فاش کردند که دائولاگیری قله مورد نظر آنها برای صعود زمستانی است. این تیم هفته گذشته به منظور هم هوایی روی قله آیلندپیک در منطقه خمبو شبمانی کردند.

گوتلر قبلاً در سال ۲۰۰۸ به همراه گرلینده کالتر برونر به دائولاگیری صعود کرده بود، اکسپدیشنی که او می‌گوید یکی از نرم‌ترین اکسپدیشن‌هایی است که تا به حال انجام داده است. با این حال، همانطور که او پس از صعود به اورست بدون اکسیژن کمکی گفته بود که قصد دارد کاری خاص در هیمالیا انجام دهد. با توجه به شواهد کار خاص او می تواند صعود زمستانی دائولاگیری به سبک آلپی باشد.

به محض یاری دادن هوا کوهنوردان به کمپ اصلی پرواز خواهند کرد.

دیوید گوتلر و هروه بارماس بالاخره فاش کردند که دائولاگیری قله مورد نظر آنها برای صعود زمستانی است. این تیم هفته گذشته به منظور هم هوایی روی قله آیلندپیک در منطقه خمبو شبمانی کردند.
هروه بارماس و گوتلر، هفته گذشته در منطقه خمبو

تاریخچه کوتاه صعود زمستانی دائولاگیری

Dhaulagiri اولین بار در زمستان توسط یک اکسپدیشن لهستانی به رهبری آدام بیلچوسکی در سال ۱۹۸۵ صعود شد. اکسپدیشن حماسی بود: ریزش بهمن مداوم، بادهای طوفانی و دمای تا -۴۰ درجه سانتیگراد. یرژی کوکوچکا و آندری چوک افسانه ای در ۲۱ ژانویه به قله رسیدند. این دومین تلاش آنها بود و در آب و هوای وحشتناک انجام شد. چوک و پنج عضو دیگر اکسپدیشن دچار سرمازدگی شدید شدند.

یک صعود بزرگ دیگر در زمستان این کوه توسط ارهارد لورتان، ژان تریولت و پیر آلین استینر از سوییس چند ماه پس از اولین صعود به سبک سریع و از طریق رخ شرقی کوه انجام شد. تیم سوئیسی پس از هم هوایی و تصمیم گیری در مورد مسیر(در سمت چپ مسیر مک اینتایر-کورتیکا) در ۴ دسامبر ۱۹۸۵ به راه افتادند. نهایتا این تیم تنها با ۲ بیواک به قله رسید. با این حال صعود آنها به عنوان یک صعود خالص زمستانی شناخته نمی شود چرا که مدتی قبل از انقلاب زمستانی انجام شده بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.