• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
1

گودرزی: ۴۰ کشور در همایش بین‌المللی وبیناری ترای‌اتلون شرکت کردند

  • کد خبر : 3131
  • 02 آبان 1399 - 6:50
گودرزی: ۴۰ کشور در همایش بین‌المللی وبیناری ترای‌اتلون شرکت کردند
بام نیوز: رئیس فدراسیون ترای‌اتلون گفت: نیاز مربیان و ورزشکاران برای دستیابی به علم روز دنیا را با دعوت از متخصصان این رشته، می‌توانیم حل کرده و موجب ارتقای آنها شویم.

مهدی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار بام، در خصوص برگزاری اولین همایش بین‌المللی ترای‌اتلون به میزبانی کشورمان، اظهار داشت: با توجه به تداوم شیوع کرونا در جهان امکان انجام فعالیت‌های رایج، محدود یا ناممکن شده است. برای برون رفت از این وضعیت داشتن ایده‌های نو و برنامه‌های جایگزین جهت حفظ انگیزه و مشارکت اهالی ورزش الزامی است.

وی ادامه داد: فدراسیون‌های ورزشی سال‌ها با برگزاری مسابقات و رویدادهای رقابتی سعی در جذب و توسعه داشتند اما در شرایط کنونی این مهم با تهدیدهایی از جمله گسترش کرونا و افزایش هزینه‌های برگزاری، تقریباً به سختی قابل اجرا و در برخی از شهرها یا کشورها ناممکن شده است. به همین دلیل، استفاده از بسترهایی که در شرایط کنونی امکان حفظ مشارکت و توسعه قابلیت های ورزشی و در مجموع ارائه جذابیت‌های جدید برای مخاطبین را فراهم کند ضروری است.

وی افزود: پرداختن به آموزش و پژوهش این موضوع را تسهیل می‌کند. اگر چه در حالت گردهمایی و مشارکت فیزیکی محدودیت ایجاد شده ولی از طریق ظرفیت‌های مجازی امکان به اشتراک گذاشتن، آموزش دادن و گرفتن، مهیاتر از دورانی است که افراد به دلیل تعدد مکان‌ها و هزینه‌های مرتبط با جابجایی از فرصت‌های آموزشی و پژوهشی کمتر برخوردار می شدند.

گودرزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ بستر آموزش از طریق فضای مجازی در فدراسیون ترای‌اتلون آغاز شده، تاکید کرد: در سال جاری با درک این موضوع که امکان از بین رفتن کرونا در کوتاه مدت میسر نیست، اقدام به تمرکز بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی اعم از سطوح ملی و بین‌المللی کرده که در همین راستا از فروردین ماه با ساخت و ایجاد بسترهای لازم دوره‌های آموزش مجازی ارائه شده است. از همین راه فضای تولید محتوا و اشتراک قرار دادن آن برای مخاطبین ملی و بین‌المللی فراهم شد. در چند ماه گذشته ضمن تدوین کتب تخصصی، فضای برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی ارائه و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری همایش ملی ضمن حفظ اهداف ویژه و خاصی که از وجود پژوهشگران، اندیشمندان علوم ورزشی، ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران رشته ترای‌اتلون برخوردار می‌شوند، فضایی برای نشر و اشتراک قرار دادن علوم کاربردی با تاکید بر فدراسیون‌ها مد نظر قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون درباره اینکه مربیان با حضور در همایش‌ها به علم روز دنیا دست پیدا خواهند کرد، عنوان کرد: منظور برگزاری همایش بین‌المللی با استفاده از ظرفیت‌های علمی انجمن مدیریت ورزشی ایران و ارتباطات مستقیمی که طی سال‌ها حضور مربیان و داوران ایرانی در سطوح بین المللی محقق شده بود بستری برای تبلیغ و معرفی همایش علوم ورزشی و ترای‌اتلون فراهم شد. در این خصوص به بیش از ۱۷۰ کشور دعوتنامه همایش و دریافت مقالات و نظرات علمی معتبر محققین این حوزه ارسال  شد. در مجموع با دستیابی به اساتید و سخنرانان معتبر جهان در قالب یک همایش کاربردی در روز یکم آبان برگزار شد. در همین خصوص با توجه به نیاز مربیان و ورزشکاران در جهت دستیابی به علم روز دنیا، پرداختن به همایش بین‌المللی و دعوت از متخصصان رشته ترای‌اتلون در سطح جهان یکی از بهترین رویکردها و مهمترین اولویت‌های فدراسیون تلقی شد.

گودرزی در خصوص اینکه اساتید سرشناسی در همایش بین‌المللی شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: سخنرانان کلیدی با سوابق و دانش درخشان در رشته ترای‌اتلون از کشورهای اسپانیا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، بلژیک، سنگاپور، مالزی و مدعوینی جهت حضور و استفاده از دانشی که در این همایش ارائه می‌شود، بیش از ۴۰ کشور دنیا حضور به هم رساندند. این فرصت برای مربیان، دانشجویان و اساتید ایرانی فضایی جهت معرفی دستاوردهای علمی این حوزه فراهم گردید تا نخبگانی در حوزه روانشناسی ورزشی، آسیب‌های، بیومکانیک، مدیریت ورزشی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش به ارائه سخنرانی پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=3131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.