پایگاه خبری بام | تحلیل دادههای بینالمللی نشان میدهد بیش از ۵۰ درصد از نسل Z در سراسر جهان، برای یادگیری هفتگی مهارتهای جدید به پلتفرمهایی مانند یوتیوب روی آوردهاند. از مهارتهای ارتباطی و مدیریت زمان تا آموزشهای تخصصی در حوزههایی چون مدلسازی سهبعدی و توسعه بلاکچین، این نسل آموزش را از نهادهای رسمی به شبکههای اجتماعی منتقل کرده است.
کارشناسان آموزش معتقدند این دگرگونی، نشانه ورود به عصر «یادگیری خودکار اجتماعی» است؛ عصری که در آن، جوانان با انتخاب محتوا، سرعت یادگیری و حتی مربی دیجیتال خود، تجربهای شخصیسازیشده از آموزش را دنبال میکنند.
در حالیکه نظامهای آموزشی هنوز با اصلاح ساختار و محتوای درسی درگیرند، نسل Z بیصبرانه مسیر تازهای را ترسیم کرده است؛ مسیری که در آن، مدرسه دیگر یک مکان فیزیکی نیست، بلکه اکوسیستمی از محتوا، انگیزه و خلاقیت است.

















