• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

۲۲ تن علوفه و دان برای تغذیه وحوش و پرندگان در خراسان رضوی توزیع شد

  • کد خبر : 82621
  • 26 دی 1401 - 21:43
۲۲ تن علوفه و دان برای تغذیه وحوش و پرندگان در خراسان رضوی توزیع شد
بام: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی روزهای سرد اخیر در استان و با همکاری خیرین، ۲۲ تن علوفه و دان برای تغذیه وحوش و پرندگان در مناطق تحت حفاظت توزیع شد.

مهدی اله پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: طی یک هفته اخیر که شاهد بارش برف، یخبندان و برودت شدید هوا بودیم برای حمایت و حفاظت از وحوش و پرندگان اقدام به توزیع دان و علوفه شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۱ تن علوفه در مناطق تحت حفاظت توزیع شد که ۱۱تن این میزان از محل مشارکت خیرین و ۱۰ تن دیگر از محل اعتبارات این اداره کل تامین شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین یک تن گندم با مشارکت خیرین و طبیعت دوستان برای پرندگان و تغذیه آنان در این روزهای سرد و یخبندان در طبیعت پخش شده است.

اله پور افزود:با توجه به ریزش برف در اغلب مناطق استان و برودت هوا به ویژه در مناطق کوهستانی، وحوش با محدودیت منابع غذایی مواجه شده و به منظور دسترسی به علوفه و فرار از سرما به حاشیه روستاها و شهرها پناه می آورند.

وی ادامه داد: از تمام هم استانی های طبیعت دوست به ویژه روستائیان و دامداران درخواست می شود ضمن پرهیز از اذیت و آزار وحوش، هرگونه تخلف شکار و صید را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و پاسگاههای نیروی انتظامی اطلاع دهند.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظتی اداره‌کل حفاظت محیط زیست است.

مساحت زیستگاههای طبیعی خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است و این استان دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکارممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکارممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.