• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
5

۲ کوهنورد کرمانشاهی بر بام اروپا ایستادند

  • کد خبر : 78193
  • 28 مرداد 1401 - 13:03
۲ کوهنورد کرمانشاهی بر بام اروپا ایستادند
بام: آرش نظری و شهرام زارعی دو کوهنورد کرمانشاهی با صعود به قله ۵۶۴۲ متری "البروس" روسیه بر بام اروپا ایستادند.

آرش نظری پس از صعود به این قله در گفت و گو با بام، در خصوص چگونگی این صعود، گفت: حدود چندماه پیش به قله “آیلندپیک” هیمالیا صعود کردم و پس از آن تمرینات آمادگی جسمانی برای صعود به قله “البروس” در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام ۱۹ مردادماه امسال به همراه تیمی ۱۰ نفره از کشورمان از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به سمت مسکو پرواز کردیم و یک روز را در این شهر اقامت داشتیم.

این کوهنورد کرمانشاهی یادآورشد: روز بعد از همان فرودگاه به سمت شهر “مینرالینه وودی” پرواز کردیم و پس از پروازی چهار ساعته وارد فرودگاه این شهر شدیم و از آنجا با ماشین به سمت روستای “چکت” حرکت کردیم و حدود پنج ساعت را در راه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این روستا در دامنه کوه البروس قرار دارد و پس از ورود به آن و استراحتی یک روزه، صعود خود را به کوه البروس آغاز کردیم و از ارتفاع ۲۴۰۰ متر به ارتفاع ۳۷۰۰ متر رفتیم و یک شب را در این ارتفاع اقامت داشتیم.

نظری یادآورشد: روز بعد تا ارتفاع ۴۱۰۰ متر رفتیم و شب را در این ارتفاع گذراندیم و صعودمان را به نوک قله آغاز کردیم و در نهایت ۲۵ مرداد بر بام اروپا ایستادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر او و تیم همراه در شهر مسکو به سر می برند، گفت: چند روز دیگر به کرمانشاه باز خواهیم گشت.

این کوهنورد کرمانشاهی در خصوص سختی های صعود به این قله هم گفت: البروس با ارتفاع ۵۶۴۲ متر یکی از قلل هفت گانه جهان است که هوایی بسیار ناپایدار و سرد دارد، به گونه ای که حین کوهنوردی دمای هوا تا ۲۶ درجه منفی سانتیگراد هم می رسید و بادهای شدید و سردی در کوهستان می پیچید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.