• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

آتش سوزی جنگل های مهروئیه فاریاب مهار شد

  • کد خبر : 74377
  • 21 اردیبهشت 1401 - 21:57
آتش سوزی جنگل های مهروئیه فاریاب مهار شد
بام نیوز: فرماندار فاریاب از مهار آتش سوزی جنگل های مهروئیه این شهرستان که از ظهر روز گذشته آغاز شده بود خبر داد و گفت: عملیات اطفای حریق در این منطقه بیش از ۲۰ ساعت طول کشید.

سیدحسام حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: آتش سوزی جنگل های مهروئیه فاریاب ساعاتی قبل مهار شد اما عملیات لکه گیری آتش همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات لکه گیری آتش در این منطقه بین ادارات منابع طبیعی، جهادکشاورزی و محیط زیست تقسیم بندی شده تا دوباره شاهد آتش سوزی نباشیم.

فرماندار فاریاب به تشریح آخرین وضعیت منطقه آتش سوزی پرداخت و گفت: حجم آتش سوزی گسترده بوده لذا این موضوع سبب ایجاد لکه های از آتش در قسمت های پاکسازی شده و قسمت های مجاور این مناطق شده که همچنان لکه گیری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حریق ۳۵ هکتار از جنگل های مهروئیه فاریاب را سوزاند، اظهار داشت: این آتش سوزی ساعت ۱۳ روز گذشته آغاز شد که ۶۰ تیم با ۳۰۰ نفر در عملیات اطفای حریق را انجام دادند.

حسینی از خدمات فرمانداران، راهداری، منابع طبیعی، سپاه، بسیج، شهرداری ها و تیم های کوهنوردی جنوب کرمان در اطفای حریق جنگل های مهروئیه تشکر کرد و خواستار ایجاد زیرساخت های آتش نشانی برای چنین حوادثی شد.

جنگل مهروئیه در جنوب کرمان و ۴۵ کیلومتری کهنوج و ۱۲ کیلومتری فاریاب قرار دارد.

این جنگل ه عنوان بزرگترین جنگل توده ای کهور در سال ۱۳۵۰ در لیست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و در سال ۱۳۵۴ به عنوان پناهگاه حیات وحش ،ثبت شده است.

مهروئیه با وسعت بیش از ۶ هزار هکتار بزرگترین توده جنگلی درخت کهور در جنوب شرق ایران و بزرگترین پناهگاه حیاط وحش در جنوب استان کرمان است.

کهور، کنار، گز و اسکنبیل از مهمترین پوشش گیاهی این جنگل است و پناهگاه اصلی خرس، شغال،گراز است و پرندگانی چون کبک و کمنزیل در این جنگل زیستگاه دارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.