• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

آتش سوزی در ارتفاعات سروستان مهار شد

  • کد خبر : 75689
  • 22 خرداد 1401 - 16:59
آتش سوزی در ارتفاعات سروستان مهار شد
بام نیوز: آتش سوزی در ارتفاعات دره بید شهرستان سروستان با تلاش امدادگران منابع طبیعی، گروه عاشقان طبیعت و همراهی افراد دوستدار طبیعت و بسیج مردمی در ساعاتی پیش مهار شد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز، در پی خشکسالی های اخیر در منطقه سروستان و به خصوص در رشته کوه‌های زاگرس که هر ساله شاهد آتش سوزی های گسترده در این مناطق هستیم، در پی تماس‌های پی در پی اهالی روستای سرو نخودی سروستان با اداره منابع طبیعی و دوستداران طبیعت از حدود ساعت ۹ صبح روز جمعه آتش سوزی گسترده ای در ارتفاعات دره بید شهرستان سروستان اعلام شد.

این آتش سوزی که با اعلام کمک برای خاموشی و جلوگیری از گسترش آن در حال پیشروی بود با کمک نیروهای منابع طبیعی و گروه عاشقان طبیعت و تعدادی از کوهنوردان سروستانی در اواخر شب مهار شد که به علت ورزش باد شدید در نوک قله دوباره آتش زبانه کشیده و نیروهای امداد مجدد برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

در همین خصوص مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد: آتش سوزی از دیروز صبح در ارتفاعات دره بید شهرستان سروستان آغاز شد که در همان ساعات اولیه ماموران یگان حفاظت و نیرو‌های هنگ طبیعت و دوستداران طبیعت با هماهنگی‌های صورت گرفته به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نیرو‌های منابع طبیعی دیشب در مقطعی موفق به مهار و کنترل آتش شدند، اما به دلیل وزش باد مجددا آتش شعله ور شد.

ساعتی پیش رئیس اداره منابع طبیعی سروستان در گفتگو با خبرنگار فارس، از مهار آتش در این ارتفاعات خبر داد.

نامی اظهار داشت: به جهت مجاورت ارتفاعات دره‌بید با شهر خفر، شعله های آتش به سمت این منطقه کشیده شده بود که آتش سوزی در آن منطق با تلاش های نیروهای امدادی و بسیج مردمی و دوستداران طبیعت به سرعت مهار شد.

به گزارش بام نیوز، این آتش سوزی در حالی در ساعتی پیش مهار شد که تقاضاهای مردمی و مسئولین شهرستان برای کمک به افراد مهار کننده در قله کوه بی نتیجه ماند و حتی با هماهنگی های صورت گرفته هلی کوپتری که قرار شده بود برای کمک، به روستای سرو نخودی اعزام شود بی نتیجه بماند.

گرفتار شدن چند تن از نیروهای مردمی و افراد منابع طبیعی در قله کوه و فراهم نبود امکانات لازم از نظر آب و غذا به جهت صعب العبور بودن منطقه و سهل انگاری مسئولین در خصوص رساندن کمک به آنها و نداشتن مدیریت بحران، باعث شد که این افراد دلسوز طبیعت با مشکلات زیادی اعم از خستگی مفرط و نداشتن توانایی و وسایل لازم برای ادامه کار رو به رو شوند و در مقعطی از روز شاهد از بین رفتن درختان و مناطق گسترده ای از منابع طبیعی بودیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.