• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

آخرین اخبار از تیم صعود زمستانه K2

  • کد خبر : 24118
  • 18 بهمن 1399 - 22:39
آخرین اخبار از تیم صعود زمستانه K2
انجمن پزشکی کوهستان ایران: هیچ خبری از جان اسنوری، علی سدپارا و خوان پابلو موهر در بازگشت از "تلاش نهایی" صعود زمستانه k2 دیروز۵فوریه در دسترس نیست.

بر اساس آخرین اخبار “ابرها بر فراز کوهستان “در آسمان ظاهر شده اند.

شرپا ها ظاهرا برای کمک به آنها بسوی کمپ بالا صعود کرده اند و هلی کوپترها هم به پرواز در آمده اند.
(قابل ذکر است که متاسفانه هلی کوپترهای ارتش پاکستان اگر قبلا پول به حسابشان واریز نشود حتی حاضر به استارت هلی کوپتر هم نخواهند شد. البته شاید این بار بخاطر محمد علی سدپارا کوهنورد پاکستانی مجبور به نمایشی در اطراف بیس کمپ شوند!)

❄️ ۳۰ساعت از بی خبری از کوهنوردان اسنوری-علی سدپارا و خوان پابلو موهر میگذرد و نگرانی عمیقی در خانواده کوهنوردان،دوستان و جامعه کوهنوردی آغاز شده است.

🧗‍♂ تلاش نهایی آنها در یک نیمه شب ۵فوریه به وقت پاکستان آغاز شد.
آخرین تماس را با آنها ساجد سدپارا(فرزند محمد علی سدپارا) داشت که در حدود ساعت ۱۰صبح اکسپدیشن در “باتل نک” در ارتفاع ۸۲۰۰ را رها کرد و “خوان پابلو موهر”هم بدون اکسیژن کمکی با اکسپدیشن آنها همراه شده بود.

⚡️ بر اساس گزارش “آلپاین ادونچر گاید” در ساعت ۱۰به وقت پاکستان: ” هلی کوپترهای ارتش پاکستان با دستورالعمل پرواز حداکثری به ارتفاعات بالا به پرواز در آمدند. دمای هوا پایین و بادها با شدت ۳۵کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۶۵۰۰متر می وزند. در بیس کمپ ما کپسولهای اکسیژن ،ماسک ،رگولاتور و غذا تهیه کرده ایم تا دو باربر ارتفاع بالای پاکستانی (ایمیتاز و اکبر) که با هلی کوپتر به پرواز در می آیند در بالاترین ارتفاع ممکن ذخیره کنند.
(ساعت ۱۱به وقت پاکستان ، هلی کوپتر و باربرهای ارتفاعات بالا هنوز به بیس کمپ k2 نرسیده اند)

⚡️”کریم شاه نیاز” امروز صبح گزارش داد: کوهستان با ابرها پوشانده شده اند، شرپاها در حال صعود به بالا هستند،هلی کوپترها در حال رسیدن هستند . ما به دعای همگی نیاز داریم.

در آخرین آپدیت: هلی کوپترهای ارتش پاکستان بهمراه باربرهای ارتفاعات بالا” ایمیتاز”و “اکبر” به پرواز در آمده اند ،آنها در عملیات امداد دانیل ناردی و تام بالارد در گرده مومری نانگاپاربات در ۲۰۱۹شرکت داشتند.

⚡️ ساجد سدپارا از کمپ سوم فرود را آغاز کرده است، جایی که او دیشب در انتظار بازگشت هم تیمی هایش شامل پدرش محمدعلی سدپارا بود.

✨بر اساس گزارش چانگ داوا شرپا، سرپرست اکسپدیشن سون سامیتز ترکز: ” ساجد سدپارا حدود ۲۰ساعت در کمپ سوم در انتظار بود با این اطمینان که سه کوهنورد قلهk2 را صعود کرده و به کمپ سوم باز گردند. ما از “ساجد”خواستیم که فرود بیاید چون اقامت طولانی در کمپ سوم باعث ضعف و خستگی مفرطش خواهد شد و کمک به او ممکن نخواهد شد، سرانجام او تصمیم به فرود گرفت . من از دو شرپا “تمبا بوتی، فوربا کوسانگ” خواستم که در کمپ اول به او غذا و آب گرم برسانند و به ساجد در فرود به بیس کمپ کمک کنند.

در حواشی دنیای مجازی،خبرهای دروغینی پخش شد با اکانت های جعلی علی سدپارا که که محمد علی سدپارا-اسنوری و خوان پابلو موهر به قلهk2 رسیده اند و در ضمن عنوان کرده بودند که اولین نفری که پای به قلهk2 گذاشت،محمد علی سدپارا بود!

در هر حال دیروز اخبار فیک در دنیای مجازی در رسانه های پاکستانی انباشته بود.

ساجد سدپارا دیروز حدود ۱۰:۳۰ شب به وقت پاکستان اعلام کرد: از کمپ سوم که با دقت بالا را نظاره میکنم هیچ نور یا حرکتی دیده نمیشود و در عین حال مسیر بالا هم محو است و آثاری از کوهنوردان دیده نمیشود.
دسنیول
از باشگاه اسپیلت

🔹پ.ن: با احتساب زمان کنونی در پاکستان که حدود سه بعد از ظهر ۶فوریه است ، از سه کوهنورد حدود ۳۸ساعت است که اطلاعی در دسترس نیست.

انجمن پزشکی کوهستان ایران

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.