• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24600
1

آسمان فارس ۱۹ و ۲۰ آذر بارانی و برفی است

  • کد خبر : 81033
  • 18 آذر 1401 - 14:35
آسمان فارس ۱۹ و ۲۰ آذر بارانی و برفی است
بام: اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به نفوذ سامانه بارش باران، برف و کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذرماه در این استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اعلام کرد: این سامانه جدید با بارش باران در نواحی جنوب شرقی، بارش برف در نواحی شرقی و شمال شرق ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: روز شنبه ۱۹ آذرماه در نواحی جنوب شرق، شرق و شمال استان و برای یکشنبه ۲۰ آذرماه هم در همین نواحی بارش برف و باران پیش بینی شده است.

لغزندگی جاده ها و کاهش دما

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: همزمان با فعالیت این سامانه احتمال لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در عبور از گذرگاه کوهستانی و یخ زدن محصولات کشاورزی، وجود دارد.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری و کوهنوردی

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، اقدام لازم برای برای فعالیت های عمرانی و بتن ریزی، مدیریت در مصرف انرژی، محافظت از سیستم های آبیاری تحت فشار و سیستم آبیاری شهری نیز توصیه می شود.

کازرون در صدر میزان بارش

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین اعلام کرد: تا ساعت  ۳۰/ ۹  پنجشنبه ۱۷ آذر ماه در ۲۸ ایستگاه هواشناسی فارس باران به ثبت رسیده که شهرستان کازرون با ۱۱۲ میلی متر در صدر میزان بارندگی فارس قرار گرفت.

حقیقت اظهارداشت: پس ازکازرون ، شهرک گلستان شیراز با ۹۰، شیراز با ۶۳ ، سپیدان و مرودشت با ۶۱ و زرقان با ۶۰  میلی متر در رتبه های بعدی از نظر میزان بارندگی اخیر قرار گرفتند.

همچنین در سد درود زن نیز ۳۲ میلی متر باران باریده است.

وی گفت : لارستان ،گراش و منطقه فورگ با حدود یک میلی متر کمترین میزبان بارندگی اخیرداشته اند.

به گزارش بام، براساس اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هوا شناسی فارس، بارندگی از بامداد  دوشنبه ۱۴ آذرماه در نقاط مختلف فارس آغاز و تا ساعت ۹/۳۰ امروز پنجشنبه  ادامه داشته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.