• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24561
1
اموزشی:

آشنایی با گرم ترین کاپشن تولید شده تا به امروز

  • کد خبر : 5945
  • 23 آبان 1399 - 19:00
آشنایی با گرم ترین کاپشن تولید شده تا به امروز
گروه اموزشی بام نیوز:کاپشن Stretch Down که به ادعای شرکت تولید کننده آن یعنی Mountain Hardwear، گرم ترین کاپشن تولید شده تا به امروز است.

 

گروه اموزشی پایگاه بام نیوز،مطلبی را در خصوص آشنایی با گرم ترین کاپشن تولید شده تا به امروز منتشر نمود:

کاپشن یکی از پرکاربردترین و بهترین لباس هایی است که در فصل سرما می پوشیم. اختراع آن مربوط به زمانی است که فردی به نام Eddie Bauer به این فکر افتاد که از پرهای قو به عنوان عایق استفاده کند و خود را هنگام گشت و گذار در طبیعت گرم نگه دارد. تا قبل از آن از پر فقط در بالش و متکا استفاده می شد، اما مدتی بعد آقای Bauer هنگام ماهیگیری در فصل زمستان در واشنگتن، سرمای سختی را تحمل کرد، او می دانست که باید یک روش بهتر برای گرم ماندن وجود داشته باشد. وقتی از ماهیگیری به خانه برگشت، او تصمیم گرفت کاپشنی بهتر و گرم تر با استفاده از پشم بسازد. طولی نکشید که وی آغاز به تولید یک عایق با استفاده از پشم و کرک کرد. اندکی بعد ارتش با او تماس گرفت و درخواست کرد برای آن ها نیز نوعی کاپشن بسازد. اما این لباس هنوز هم با گرم ترین کاپشن جهان فاصله زیادی داشت.

سال ها پس از ساخت و معرفی اولین کاپشن، تغییرات و پیشرفت های مهمی بر روی کاپشن های اولیه آقای Bauer صورت گرفته است. به عنوان مثال کاپشن های بادی کم حجم تر و سبک تر هستند، در حالی که همچنان می توانند ما را به خوبی گرم نگه دارند. حتی بهتر از آن، کاپشن های که با استفاده از الیاف نخی تولید می شوند، نازک تر، سبک تر و بسیار با دوام تر از قبل هستند. کیفیت ساخت کاپشن ها هر روز بهتر می شود و در حال حاضر کاپشن هایی با استفاده از الیاف hydrophobic ساخته می شوند که از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کنند. این نوع الیاف یکی از معایب رایج کاپشن های قدیمی را رفع می کند، که هنگام خیس شدن دیگر کارآیی و گرمی اولیه را نداشتند. اما اخیرا کاپشن های کشی به نام StretchDown توسط شرکت Mountain Hardwear معرفی شده اند که حتی از کاپشن های بادی نیز بهترند و به ادعای سازنده، این محصول گرم ترین کاپشن تولید شده تا به امروز است.

ویژگی های گرم ترین کاپشن تولید شده

اما چه عاملی باعث می شود که کاپشن های StretchDown jacket از بقیه متفاوت باشند؟ در واقع طراحان کاپشن های این شرکت تصمیم گرفتند که از دوخت های قدیمی در کاپشن های خود استفاده نکنند، این نوع دوخت ها را احتمالا شما بر روی کاپشن ها زیاد مشاهده کرده اید. آن دوخت ها در اثر فرو رفتن نخ و سوزن در پارچه ایجاد می شوند. با ایجاد هزاران سوراخ ریز بر روی کاپشن، هوای سرد به داخل کاپشن وارد می شود و هوای گرم از آن خارج می شود. اما در StretchDown برای اولین بار از گرما برای اتصال پارچه و دوختن کاپشن استفاده شده است. این ابتکار، نه تنها دوام بیشتری دارد بلکه هیچ سوراخی بر روی کاپشن نیز ایجاد نمی کند. نتیجه این ابتکار کاپشنی بسیار گرم تر از دیگر کاپشن ها است، حتی گرم تر از کاپشن ها بادی.

دومین خلاقیت شرکت Mountain Hardwear یک نوع الیاف کشی است که آزادی عمل بیشتری به فرد می دهد. در کاپشن های قدیمی بیشتر بر روی گرم ماندن بدن فرد تکیه می شد، در حالیکه حرکت در آن ها چندان آسان نبود و فرد آزادی عمل زیادی نداشت. در فصل سرما و هنگام کوهنوردی و ورزش های زمستانی با استفاده از کاپشن های StretchDown می توان آزادی عمل بیشتری داشت.

برای اولین بار است که یک شرکت با استفاده از دوخت حرارتی اقدام به تولید کاپشن می کند؛ همچنین برای اولین بار است که الیاف کشی در تولید کاپشن به کار برده می شود. با استفاده از همین ابتکار است که شرکت Mountain Hardwear لباسی تولید می کند که سبک تر، گرم تر و بسیار راحت تر از همه کاپشن هایی است که تا به حال تولید شده و لقب گرم ترین کاپشن جهان را یدک می کشد.

علاوه بر روش های منحصر به فرد در تولید این محصول، ویژگی های خارق العاده دیگری نیز در تولید گرم ترین کاپشن جهان به کار رفته است که مطمئنا مورد علاقه بسیاری خواهد بود. برای نمونه، در تولید این محصول از الیاف hydrophobic استفاده شده است؛ همچنین این کاپشن ویژگی ضد آب بودن را نیز در خود گنجانده است. علاوه بر این ها، کاپشن StretchDown تعدادی جیب داخلی و بیرونی برای گرم نگه داشتن دست ها در خود گنجانده است که می توان از آن برای نگهداری وسایل (موبایل، دستکش و …) نیز استفاده کرد. روش منحصربه فرد ساخت و تولید این کاپشن نیز ظاهر جالب و زیبایی به آن بخشیده است که آن را از سایر کاپشن های موجود در بازار متمایز می کند.

کاپشن StretchDown محصول شرکت Mountain Hardwear دارای دو نوع ساده (استاندارد) و کلاهدار است که هم برای آقایان مناسب است و هم برای بانوان. قیمت نوع ساده آن ۲۵۰ دلار و قیمت کلاهدار آن ۲۹۰ دلار است. این قیمت برای یک کاپشن با ویژگی های ذکر شده بسیار مناسب است. اگرچه شاید خرید آن برای افرادی که در مناطق سردسیر نیستند خیلی توجیهی نداشته باشد. اما اگر از آن افرادی هستید که علاقه دارید در مکان های سرد به گشت و گذار بپردازید و از زیبایی های زمستانه لذت ببرید، مطمئنا این کاپشن برای شما گزینه خوبی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5945
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : وب سایت میثم رودکی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.