• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

آغاز فعالیت اولین دیواره یخ نوردی چهار فصل جهان در کیش

  • کد خبر : 79136
  • 01 مهر 1401 - 21:48
آغاز فعالیت اولین دیواره یخ نوردی چهار فصل جهان در کیش

به گزارش پایگاه خبری بام، آیین آغاز فعالیت اولین دیواره یخ نوردی مصنوعی کشور و تنها دیواره یخ چهار فصل دنیا پس از چهار ماه عملیات اجرایی روز جمعه با حضور جمعی از مسوولان ملی، محلی، سرمایه گذاران و ورزشکاران و نام آوران این رشته ورزشی در مجموعه پارک تفریحی پنگوئن کیش برگزار شد. رییس […]

به گزارش پایگاه خبری بام، آیین آغاز فعالیت اولین دیواره یخ نوردی مصنوعی کشور و تنها دیواره یخ چهار فصل دنیا پس از چهار ماه عملیات اجرایی روز جمعه با حضور جمعی از مسوولان ملی، محلی، سرمایه گذاران و ورزشکاران و نام آوران این رشته ورزشی در مجموعه پارک تفریحی پنگوئن کیش برگزار شد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این آیین گفت: این دیواره با توانایی های بومی و تجهیزات کاملا ایرانی به عنوان اولین دیواره یخ نوردی چهار فصل جهان طراحی و ساخته شده است.

رضا زارعی افزود: به علت تحریم های یکجانبه امکان ورود هیچ گونه تجهیزات به داخل کشور نبود و بر این اساس ورزشکاران و مهندسان ایرانی توانستند تمام تجهیزات مورد نیاز این رشته ورزشی ۱۰ ساله در جهان را در جزیره ویس احداث کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در آیین با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس در دوره هشت ساله مقابل بیش از ۵۰ کشور با دستان خالی دفاع کردیم افزود: هم اکنون نیز اولین دیواره یخ نوردی چهار فصل جهان در این جزیره با اتکا به این آرمان ها طراحی و ساخته شده است.

مهدی کشاورز ایجاد امکانات و زیر ساخت های مختلف برای رسیدن کیش به نقطه ایده آل در حوزه های گردشگری، ورزشی و فرهنگی را لازمه توسعه این جزیره اعلام کرد افزود: سازمان منطقه آزاد کیش همانند سایر رشته های ورزشی در سه بخش از توسعه ورزش یخ نوردی حمایت می کند.

وی اضافه کرد: استعداد یابی و آموزش، همگامی کردن و قهرمان پروری سه حوزه حمایتی سازمان از این رشته ورزشی است.

دیواره یخی کیش دارای ۱۵ متر ارتفاع و ۳۵ تن وزن است که به دلیل داخل سالن بودن آن، تنها دیواره چهار فصل دنیا محسوب می شود؛ بر روی این دیواره امکان برگزاری مسابقات سرعت دو نفره یا دوئل وجود دارد و همزمان با آغاز فعالین این دیواره یخی مسابقات یخ نوردی با حضور ۱۵ ورزشکار برتر این رشته ورزشی کشور برگزار شد.

اولین دیواره مصنوعی یخ نوردی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی احداث شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.