• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

آفرودسواران متخلف کویر مرنجاب در دام قانون

  • کد خبر : 4168
  • 11 آبان 1399 - 12:13
آفرودسواران متخلف کویر مرنجاب در دام قانون
بام نیوز:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: متخلفین آفرودسوار کویر مرنجاب که با تعقیب کل وحشی باعث هلاکت این گونه ارزشمند شده بودند، شناسایی شدند.

ایرج حشمتی در گفت و گو با خبرنگار بام،با اشاره به انتشار گسترده فیلم تعقیب یک کل وحشی توسط آفرودسواران در کویر مرنجاب اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوع مراتب سریعاً در دستور کار قرار گرفت و مراحل شناسایی این افراد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه متخلفان در نهایت شخصاً به اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل مراجعه کردند، ابراز داشت: با پذیرش تخلف از سوی این آفرودسواران پرونده‌ای برای آنها تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به قوانین جاری جریمه تلف شدن کل وحشی از متخلفان دریافت شد، تصریح کرد: از این افراد ۲۵۰ میلیون ریال دریافت و به حساب دولت واریز شد.

وی با اشاره به اینکه پس از مراحل مقدماتی پرونده متخلفان به مراجع قضائی ارسال شد، تاکید کرد: رخ دادن این حوادث به دلیل گردشگری‌های ناهمسو با محیط زیست است که امیدواریم با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‌های ذی ربط دیگر شاهد این چنین حوادث تلخی نباشیم.

به گزارش بام  چندی پیش کلیپی به طور گسترده در فضای مجازی انتشار یافت که گروهی آفرودسوار با تعقیب یک کل وحشی در کویر مرنجاب سبب خستگی و تشنگی این حیوان شدند و در نهایت متأسفانه این حیوان در اثر استرس ناشی از این تعقیب و عوارض بعد از آن هلاک شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.