• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

آماده باش نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی در پی هشدار هواشناسی

  • کد خبر : 82110
  • 20 دی 1401 - 22:50
آماده باش نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی در پی هشدار هواشناسی
بام: بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش دما و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف، نیروهای امدادی استان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار بام، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه در نشست شورای مدیران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران طی هفته جاری در استان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امدادی در ۳۳ مرکز عملیاتی اعم از پایگاه‌ها، تیم‌های واکنش سریع و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مستقر و در حالت آماده‌باش هستند، افزود: هموطنان می‌توانند در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، گفت: حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات و کوهنوردی در این ایام به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی به رانندگان نیز توصیه کرد که هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیرهای برف گیر حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، عنوان کرد: مردم باید تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز و در محورهای دارای مه‌گرفتگی از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز استفاده کنند.

کاوسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۳ خانه هلال در سطح استان در راستای تاب آوری روستاها و مناطق دورافتاده، فعالیت می‌کنند، بیان کرد: خانه‌های هلال در ایام زمستان باید نسبت به شناسایی اقشار آسیب پذیر جهت کمک‌های خیرخواهانه اهتمام بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.