• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

آمادگی، آمادگی و باز هم آمادگی

  • کد خبر : 41653
  • 27 اردیبهشت 1400 - 22:10
آمادگی، آمادگی و باز هم آمادگی
بام نیوز: الکس می‌گوید در فیلم تک‌نورد آزاد به‌خوبی نشان داده شده است که او چگونه تمام تلاش خودش را برای موفقیت در این صعود خاص کرده است تا روزی که زمان واقعی صعود فرا می‌رسد کاملاً آمادگی داشته باشد.

به گزارش بام نیوز، در سال ۲۰۰۸، الکس، از هف دوم  نیمه گنبد  که صخرهٔ عظیم دیگری در پارک ملی یوسیمیتی است، صعود کرد. او قبول دارد که آمادگی نداشتن اشتباهی بوده که او را تا لب مرگ رساند.

لحظه‌هایی در طول صعود وجود دارد که ذهنش را به  وحشت می‌اندازد: او به خاطر می‌آورد: “کمی از‌هم‌پاشیدگی از هرنوعی که فکرش را بکنید” و بعد از آن درست در نزدیکی رسیدن به پایان صعود، او احساس می‌کند که نمی‌تواند به گیره‌ای که در برابرش هست، اعتماد کند و ترس در وجودش جاری می‌شود. او موفق می‌شود که خودش را جمع‌و‌جور‌کند و تا پایان مسیر برود اما قبول دارد که در لحظه‌هایی ترس در جانش رخنه کرده است. او می‌دانست که برای صعود ال‌کاپیتان باید برنامه و نقشهٔ مناسبی داشته باشد.

آمادگی الکس دو سال طول کشید وخیلی پیچیده و گسترده بود. دشوار‌ترین بخش آن را شاید بتوان  بولدر نامید. که درنهایت یا نیاز به پرش داری یا به حرکتی مثل لگدی محکم. او حرکات کششی مختلفی را تمرین کرد تا احتمال موفقیت خود را بالاتر ببرد:  هرچه انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کردم، همهٔ حرکات برایم آسان‌تر می‌شد.

الکس می‌گوید در فیلم تک‌نورد آزاد به‌خوبی نشان داده شده است که او چگونه تمام تلاش خودش را برای موفقیت در این صعود خاص کرده است تا روزی که زمان واقعی صعود فرا می‌رسد کاملاً آمادگی داشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.