• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

آمارهای خلاف واقع از سوی سازمان جنگل‌ها ارائه می‌شود/ وقتی از شهدای مدافع طبیعت دلجویی نشد

  • کد خبر : 54518
  • 28 شهریور 1400 - 1:18
آمارهای خلاف واقع از سوی سازمان جنگل‌ها ارائه می‌شود/ وقتی از شهدای مدافع طبیعت دلجویی نشد
بام نیوز: مدت زمان زیادی از آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد نمی‌گذرد، تنگه‌ای که به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم در دل استان فارس یه دلیل کم‌آبی خشک شده و در تاریخ یازدهم مردادماه دچار حریق شد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از شیراز، سه شهید مدافع طبیعت و یک جانباز حاصل کمک‌های مردمی در این آتش‌سوزی بود که جانانه به دل آتش زدند و جانشان را در این راه فدا کردند.

یک فعال محیط زیست که دل پر دردی از ماجرای آتش‌سوزی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها دارد از عدم دلجویی رئیس سازمان جنگل‌ها از خانواده‌های این شهدا و عیادت نکردن از جانبازی که با درصد بالای سوختگی همچنان در بیمارستان به سر می‌برد گلایه کرد‌.

جواد هادی اصل که مستندساز محیط زیست و از فعالان این حوزه است، اظهار داشت: رئیس سازمان جنگل‌ها به شیراز سفر کرده بود و با این وجود که هنوز زمان زیادی از شهادت سه نفر از اهالی فیروزآباد در جریان آتش‌سوزی تنگه هایقر نمی‌گذرد، این مسوول نه تنها سری به خانواده‌های این شهدا که جانانه و با جسارت برای حفظ طبیعت به دل آتش زدند، نزد حتی در یک رفتار غیر اخلاقی از جانباز بستری در بیمارستان نیز عیادتی نکرد که این امر موجب دلسردی دوست‌داران طبیعت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس طی دو سال گذشته ۴ شهید مدافع طبیعت تقدیم کرده است گفت: استان فارس سالانه بیشترین میزان آتش‌سوزی را دارد و هر سال میزان آتش‌سوزی‌ها رو به افزایش است.

هادی اصل گفت: گرچه تلاش نیروهای مردمی و دلسوز سبب شده است این مردم جان خود را به خطر انداخته و با تلاش در مهار آتش سبب شوند از حجم آتش‌سوزی‌ها کاسته شود اما شاهد هستیم که هر سال در همان نقاط قبلی به کرات آتش‌سوزی رخ می‌دهد و این به معنای نبود مدیریت و بی مسئولیتی است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: کل مساحت جنگل‌های کشور متعلق به سازمان جنگل‌ها است و سازمان محیط زیست به مثابه یک مستاجر تنها مدیریت ۱۸ درصد کل جنگل‌ها را عهده‌دار است، در این راستا نیاز است افرادی توانمند و مسئولیت پذیر هدایت این سازمان را عهده دار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از ارائه آمارهای نادرست توسط این سازمان گفت: بنده به عنوان فعال محیط زیست در جریان آتش‌سوزی‌ها و اتفاقات این حوزه هستم و مطلعم که پس از استان فارس استان کهکیلویه نیز دومین استانی است که بیشترین حجم آتش‌سوزی را دارد.

هادی اصل افزود: در سال گذشته شاهد ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار آتش سوزی در این استان بودیم که بر اساس نقشه‌های هواشناسی کاملا مشخص است، اما سازمان جنگل‌ها آمار آتش سوزی کل کشور را ۱۷ هزار هکتار اعلام کرد، آماری غیر واقعی که جای تفکر دارد و خلاف واقع است‌.

او تاکید کرد: بهتر است بجای سپردن مسئولیت مهم‌تر دیگری به شخص یاد شده از وی طلب شفاف سازی و پاسخگویی شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.