• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
0

آموزش، ضرورت کوه‌نوردی امروزی

  • کد خبر : 55283
  • 02 مهر 1400 - 20:47
آموزش، ضرورت کوه‌نوردی امروزی
بام نیوز: کوه‌نوردی هم از جمله رشته هایی است که سابقه طولانی در کشور ندارد و برخلاف رشته ای مانند کشتی از سابقه کمتر از یک قرن برخوردار است و به تبع آن از ریشه های آموزشی خوبی برخوردار نیست.

آموزش، به واسطه انتقال دانش توسط دیگران صورت می گیرد و دانش به واسطه کسب تجربه اندوخته می گردد و تجربه از بابت آزمون و خطا کسب می گردد و آزمون و خطا در طی عمر و با صرف هزینه و بعضا جان آدمی صورت می گیرد.

در این بین، کسب تجربه گران ترین آموزش و استفاده از تجربه دیگران ارزان ترین آموزش است.

آنچه امروز تحت عنوان دانش بشری در اختیار ما قرار می گیرد طی فرایندی است که در فوق بدان اشاره گردید.

تجربیات و علومی هم که در ورزش مورد استفاده قرار می گیرد فارغ از فرآیند مورد اشاره نبوده و با توجه به تنوع رشته های ورزشی، سنتی و یا امروزی (وارداتی) بودن آن می تواند مشمول تغییراتی باشد که همراه خود تجربیات و علوم جدید را وارد می کند.

کوه‌نوردی هم از جمله رشته هایی است که سابقه طولانی در کشور ندارد و برخلاف رشته ای مانند کشتی از سابقه کمتر از یک قرن برخوردار است و به تبع آن از ریشه های آموزشی خوبی برخوردار نیست.

اما در تداوم و تکامل فن و علم در این رشته مفرح و گاها پرخطر، نیاز به آموزش کاملا محسوس به نظر می رسید که در این راستا هر ساله شاهد گام هایی به جلو هستیم.

تقسیم بندی کوهنوردی (کوه‌پیمایی، کوه‌نوردی حرفه‌ای و کوه‌روی) سنگ‌نوردی، غارنوردی، اسکای رانینگ و دوچرخه کوهستان و … باعث شده تا به صورت تخصصی تر به این رشته نگاه شود.

آن گونه که با دست اندازی به دانش های امروزین سعی در حفظ و صیانت از جان انسانی نماییم که نه برای مرگ، که برای سلامتی و ماجراجویی گام در دل کوهستان نهاده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=55283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.