• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

آموزش سنگنوردی مقدماتی/ابزار شناسی

  • کد خبر : 41164
  • 24 اردیبهشت 1400 - 21:02
آموزش سنگنوردی مقدماتی/ابزار شناسی
بام نیوز: لنیاردطنابچه ای است برای اتصال صندلی صعود هارنس  به کارابین خود حمایت و همزمان به یومار. این طنابچه که به صورت آماده در طولهای 60سانتیمتر تا 1/5 متر تولید می شود را می توان به صورت تک لاو یا به شکل دولا(با زدن گره قلاب به وسط آن و انداختن درون هارنس  به کاربرد.

برگرفته از جزوه ی کارگروه آموزش فدراسیون کوهنوردی وصعودهای ورزشی کشور.
بخش دوم،ابزار شناسی.
قسمت اول،لینارد.
لنیاردطنابچه ای است برای اتصال صندلی صعود هارنس  به کارابین خود حمایت و همزمان به یومار. این طنابچه که به صورت آماده در طولهای ۶۰سانتیمتر تا ۱/۵ متر تولید می شود را می توان به صورت تک لاو یا به شکل دولا(با زدن گره قلاب به وسط آن و انداختن درون هارنس  به کاربرد. در دوسر لنیارد نیز با استفاده از دو کارابین پیچدار آنرا برای پیمایش ها ویافراتا  صعود مسیرهای آماده و یا با نصب یومار به یکی از کارابینها به صورت یومار و خودحمایت استفاده نمود  این حالت برای صعودهای هیمالیانوردی ایده آل می باشد.
همچنین میشود لنیاردها را با استفاده از تک طناب ،استفاده از تک طناب با قطر بیش از ۱۰ میلیمتری بدلیل دینامیک بودن توانایی در مهار شک توصیه می شود، لنیاردهای آماده برای این امر دارای شک گیر هستندو طول ۳ تا ۳/۵ متر درست کرد.
برای این امر وسط طناب را با گره به صندلی صعود متصل نموده، دوسر آنرا با استفاده از گره بارل به کارابین پیچدار و یومار متصل میکنیم. برای لنیارد واژه ای فارسی ایجاد نشده، شاید بتوان آنرا به عنوان طنابچه خود حمایت نام برد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.