• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
1

آموزش سنگنوردی مقدماتی/فرود

  • کد خبر : 44672
  • 21 خرداد 1400 - 23:41
آموزش سنگنوردی مقدماتی/فرود
بام نیوز: بازگشت از بالای سنگ به سمت پائین را با طناب یا بدون طناب با استفاده یا بدون استفاده از ابزار،، فرود،، میگویند. فرود دارای انواع مختلفی است که در ذیل به شرح چند نوع از معروفترین آنها میپردازیم. 

فرودطبیعی.

در این فرود که بدون استفاده از طناب یا سایر ابزار اجرا می شود بدن باید فاصلة مناسبی با سنگ داشته باشد تا بتوان دید مناسبی برای انتخاب گیره ها داشت. بعد از استقرار كامل، روی گیره ها، بدن به حالت نشسته یا ایستاده، بستگی به شرایط شیب و سختی مسیر دارد، و همزمان با آن دستها به حالت كشیده در می آید. در این زمان دو حالت ممکن است پیش آید، یا ابتدا برای دست گیره های پایینتری را انتخاب میكنیم و بعد پا را روی گیره های پایینی قرار میدهیم تا به انتها، یا اینكه پا را روی گیره های پایین قرار میدهیم و بعد برای دستها گیره های پائین تر مناسب را انتخاب میكنیم.

فرودمصنوعی.

در این فرود دیگر از گیره ها استفاده نمیکنیم بلکه از ابزارهای مخصوص فرود مانند هشتِ فرود و… کمک میگیریم. در این روش تمام وزن ما بر روی طناب و ابزارهای فرود است. این فرود در عین سادگی و( گاهی اوقات مفرح بودن) میتواند بسیار خطرناک باشد.

فرود با ابزار دارای انواع مختلفی است که در ذیل چند نوعِ پایة آن اشاره میشود.

فرود با طناب روش اسكاتلندی (مناسب تا شیب ۱۰ درجه)

در این روش احتیاجی به صندلی نیست مطابق شكل های زیر ابتدا رو به كارگاه می ایستیم. دو طناب را با دو دست به پشت بدن برده از روی هم عبور داده مجددا رو به جلو آورده هر دو رشته را از زیر پای راست یا چپ، عبور می دهیم و با دست ترمز آن را نگاه می داریم.

تهیه کننده:سید محمد حجازی.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.