• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
2

آیا همزمان می توان توده چربی را کاهش و توده عضلانی را افزایش داد

  • کد خبر : 47187
  • 16 تیر 1400 - 11:41
آیا همزمان می توان توده چربی را کاهش و توده عضلانی را افزایش داد
بام نیوز: تغییر ترکیب بدن فقط به میزان کالری دریافتی وابسته نیست؛ بلکه پیام های درونی و بیرونی نیز بر ترکیب بدن تاثیرگذار است.

شاید در ابتدا به نظر برسد، با کاهش کالری دریافتی می توان توده چربی را کاهش داد و با افزایش کالری دریافتی می توان توده عضلانی را افزایش داد.

اما با این وجود، آیا واقعا چربی سوزی و عضله سازی همزمان ممکن است؟

تغییر ترکیب بدن فقط به میزان کالری دریافتی وابسته نیست؛ بلکه پیام های درونی و بیرونی نیز بر ترکیب بدن تاثیرگذار است.بعنوان مثال: یکی از پیام های درونی که باعث کاهش توده چربی (چربی سوزی)وافزایش دانش ورزشی توده عضلانی (عضله سازی) می شود؛ هورمون تستوسترون است. به خوبی مستدل شده است که تستوسترون سنتز پروتئین عضلانی را بدون افزایش برداشت اسید های آمینه به داخل سلول افزایش داده است و در افراد مسن همزمان باعث چربی سوزی و عضله سازی شده است.

یکی از پیام های بیرونی تاثیرگذار بر ترکیب بدن، خوردن پروتئین است که منجر به سنتز پروتئین در بدن انسان می شود. دیگر پیام بیرونی برای تغییر ترکیب بدن، تمرین مقاومتی (وزنه، دستگاه، کش و…) می باشد. در واقع بیشترین سنتز پروتئین را تمرین مقاومتی ایجاد می نماید.همچنین خود ورزش سبب لیپولیز و اکسایش چربی (چربی سوزی) می شود.

در نتیجه، بدن انسان چیزی بیشتر از یک بمب کالری متر است؛ که فقط کالری ورودی و خروجی بر آن تاثیر داشته باشد و قادر است همزمان هم چربی سوزی داشته باشدوهم عضله سازی.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=47187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.