• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

اتحادیه جهانی کشتی: ستاره‌های جوان قهرمانی باروز را تهدید می‌کنند؟

  • کد خبر : 54816
  • 30 شهریور 1400 - 12:27
اتحادیه جهانی کشتی: ستاره‌های جوان قهرمانی باروز را تهدید می‌کنند؟
بام نیوز: اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در خصوص حضور جردن باروز در مسابقات نروژ و چالش‌های پیش رو پرداخت.

به گزارش بام نیوز: اتحادیه جهانی کشتی در ادامه گزارشات خود در خصوص مسابقات جهانی نروژ تحلیلی از اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲کیلوگرم داشت که در آن مدعیانی همچون جردن باروز و جیدن کاکس برای کسب مدال طلا تلاش خواهند کرد.

اتحادیه جهانی کشتی نوشت: آخرین باری که مسابقات جهانی بزرگسالان برگزار شد، باروز و کاکس برای حضور در المپیک توکیو مقدم بودند. اولی قهرمان المپیک لندن است در حالی که کاکس در بازی‌های ریو برنز گرفت اما هر دوی آنها رویاهای خود را پس از شکست در مسابقات انتخابی آمریکا برای المپیک توکیو از دست دادند.

۶ ماه بعد باروز و کاکس تمرکز خود را بر روی کسب عنوان‌های جهانی متمرکز کردند. آنها در دومین روز از مسابقات جهانی بزرگسالان در اسلو نروژ روی تشک می‌روند. باروز که یک دهه در ۷۴ کیلوگرم رقابت کرده بود حالا در وزن ۷۹ کیلو روی تشک می‌رود اما او در این وزن با چالش‌هایی روبه‌روست.

این کشتی‌گیر ۳۳ ساله آمریکایی باید با نیکا کنچادزه از گرجستان قهرمان سابق جهان زیر ۲۳ سال، محمد نخودی دیگر مدعی زیر ۲۳ سال جهان و احمد عثمانوف ستاره کشتی روسیه سرشاخ شود.

باروز که چهارمین فرزندش در راه به دنیا آمدن است، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۷۴ کیلوگرم، ۴ طلا و ۳ برنز در مسابقات جهانی کسب کرده است.

این کشتی گیر آمریکایی در خصوص رقابت در وزن جدید، گفت: در این وزن حس خوبی دارم چون در وزن طبیعی هستم. من وزنه‌بردار نیستم که نگران باشم و کشتی بسیار سرگرم کننده‌تر است. هرچه که باشد به توانایی خودم اطمینان دارم.

اما آیا ستاره‌های زیر ۲۳ سال و عثمانوف روسی تهدیدی برای باروز خواهند بود که پنجمین عنوان قهرمانی جهان را کسب کند؟

اتحادیه جهانی کشتی در ادامه گزارش خود در وزن ۶۵ کیلوگرم نوشت: در وزن ۶۵ کیلوگرم تعدادی از ستارگان جوان برای قهرمانی جهان کشتی می گیرند و این وزن ممکن است یک برنده غافلگیر کننده داشته باشد. سردمدار این مسابقات وازگن توانیان قهرمان جام جهانی انفرادی از ارمنستان و زگیر شکیوف روسی است.

از دیگر قهرمانان این وزن می‌توان به کایکی یاماگوچی از ژاپن اشاره کرد. او در سال ۲۰۱۹ در وزن ۶۱ کیلوگرم قهرمان جهان شده بود.

امیرمحمد یزدانی از ایران نیز امیدوار است بتواند با کسب مدال در اسلو به ایران بازگردد زیرا آنها برای یافتن یک کشتی‌گیر موفق در این وزن تلاش کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.