• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

اثرات ذهنی در کوهنوردی

  • کد خبر : 29746
  • 12 اسفند 1399 - 18:24
اثرات ذهنی در کوهنوردی
بام نیوز: داشتن قدرت حل مسئله، یادگیری سریع و توانایی تمرکز از پیش‌نیازهای ورزش کوهنوردی است. به همین دلیل انجام کوهنوردی فعالیت‌های ذهنی را سرعت می‌بخشد.

کوهنوردی نیز مانند هر ورزش دیگری علاوه بر اثرات مثبت جسمی، فواید ذهنی نیز با خود به همراه دارد. افزایش اعتماد بنفس در افراد، بالا رفتن چابکی ذهن و خودآگاهی از اولین اثراتی است که فرد پس از چند نوبت کوهنوردی در خود احساس می‌کند. این فعالیت به خوبی باعث آزاد شدن استرس و فشارهای ذهنی شده و به همین دلیل برای سلامت عمومی بدن مفید است.

داشتن قدرت حل مسئله، یادگیری سریع و توانایی تمرکز از پیش‌نیازهای ورزش کوهنوردی است. به همین دلیل انجام کوهنوردی فعالیت‌های ذهنی را سرعت می‌بخشد.

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سمت این ورزش جذب می‌شود این است که در هنگام کوهنوردی، تمرکز بر روی رسیدن به قله باعث می‌شود افراد از استرس‌های روزمره رها شوند و ذهن از درگیری‌های همیشگی خود کمی آزادتر شود. همچنین رسیدن به قله، حس مطلوب داشتن یک دستاورد را به فرد القاء می‌کند.

به تمام این موارد، این نکته را اضافه کنید که افراد در ساعات ابتدایی روز به کوهنوردی می‌روند و این مسئله به خودی خود امری شادی‌بخش و نشاط‌آور است.

بسیاری از افرادی که به کوهنوردی می‌پردازند، اظهار می‌کنند که پیش از این فکر می‌کردند این ورزش بسیار دشوار و طاقت فرساست. اما پس از مدتی با دیدن اثرات شگفت‌انگیز آن بر ذهن و جسمشان، به طور مرتب به کوهنوردی پرداخته‌اند و همواره در هفته زمانی را به آن اختصاص داده‌اند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=29746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.