• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

اجاق گاز کوهنوردی

  • کد خبر : 32983
  • 10 فروردین 1400 - 0:46
اجاق گاز کوهنوردی
بام نیوز:شاخص های خرید اجاق گاز کوهنوردی
به همراه داشتن اجاق گاز کوهنوردی تاثیر زیادی در کیفیت فعالیت کوهنوردی شما دارد. زیرا داشتن این ابزار به معنای امکان بهره مندی از غذا و نوشیدنی گرم است.
اگرچه در صعود های یک روزه نیازی به آشپزی نیست ولی حداقل می توانید از نوشیدن یک فنجان چای و قهوه داغ لذت ببرید‌.پلنگچال  اما در صعود های چند روزه اجاق کوهنوردی یکی از ابزار ضروری لوازم کوهنوردی و کمپینگ است.
از آنجایی که تنوع زیادی برای اجاق های کوهنوردی وجود دارد، تصمیم گرفته ام تا با در اختیار گذاشتن شاخص های خرید اجاق گاز کوهنوردی به شما برای انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل کمک کنم
شاخص های خرید اجاق گاز کوهنوردی
در هنگام خرید اجاق گاز کوهنوردی به شاخص‌های زیر دقت کنید:
 وزن
وزن اجاق
در مورد همه تجهیزات کوهنوردی، وزن و حجم ابزار مهمترین ویژگی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. علاوه بر اینکه اجاق گاز بایستی سبک باشد، بایستی مقدار سوخت مورد نیاز آن را نیز در نظر بگیرید.
اما در هر صورت برای کوهپیمایی های طولانی ناگزیر از حمل اجاق گازهای بزرگتر هستید. اما در کوهنوردی های کوتاه و نهایتاً دو روزه یک اجاق گاز سبک و کوچک کفایت می کند.
 کارایی
در مورد اجاق گاز کوهنوردی گفته می شود که عملکرد آنها از وزن و حجم اجاق گاز مهمتر است. زیرا یک اجاق گاز با کارایی و راندمان مناسب به معنای نیاز به سوخت کمتر است.
از آنجایی که طی مسیر نیاز مداوم به جوشاندن آب دارید، سوخت کمتری را می توانید با خود حمل کنید. برای سنجش راندمان اجاق گاز به این نکته دقت کنید که اجاق مورد نظر برای جوش آوردن آب به چه مقدار زمان و سوخت نیاز دارد.
نوع عملکرد در ارتفاعات بلند و هوای سرد
 همه ما با این قاعده در شیمی و فیزیک دبیرستان آشنا شده‌ایم که آب در ارتفاعات دیرتر به جوش می آید. بنابراین به همراه داشتن اجاق گازی که بتواند آب را خیلی سریع به جوش آورد، بسیار مهم است.
همچنین در مورد اجاق گازهای سیلندری، سوخت موجود در سیلندر در ارتفاعات دچار افت فشار و در نتیجه افت راندمان می شود. از طرف دیگر استفاده از بعضی از اجاق گازها نیز در ارتفاعات ممنوع است پس هنگام خرید و انتخاب، کلیه این نکات را مد نظر داشته باشید.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=32983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.