• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

اجرای طرح هادی در روستای گردشگری سنگان خاش

  • کد خبر : 55494
  • 03 مهر 1400 - 21:11
اجرای طرح هادی در روستای گردشگری سنگان خاش
بام نیوز: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ارائه خدمات به جامعه هدف روستایی و گردشگران،دطرح هادی در روستای گردشگری سنگان بخش مرکزی خاش اجرا شد.

عبیدالرحمان جنگی زهی در گفت و گو با بام نیوز افزود: سیستان وبلوچستان بیش از ۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا کنون در بیشتر از ۶۰۰ روستا اجرای طرح هادی داشته است.

وی بیان کرد: طرح هادی روستای سنگان با اعتبار ۱میلیارد تومان در دست اجراست وتاکنون در این زمینه ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع کفسازی صورت گرفته که توسعه گردشگری و رونق اقتصادی و عمرانی روستا را با خود به همراه داشته است.

جنگی زهی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با شناسایی روستاهای دارای قابلیت گردشگری، از سال ۹۸ تاکنون نسبت به تهیه و اجرای طرح گردشگری ۴ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان اقدام کرده که این روند در سال جاری با تهیه طرح در ۶ روستا با اعتبار ۲ میلیارد تومان ادامه دارد که بخشی از آن در دست اجراست.

وی اظهار داشت:تهیه و اجرای طرح در روستاهای دارای بافت با ارزش و گردشگری در اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

سنگان در فاصله ۴۵ کیلومتری خاش و در جنوب شرق دامنه تفتان واقع شده و چشمه آب گرم، درخت سرو کهن سال، باغات انار،و طبیعت بکر از قابلیت های روستای سنگان است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=55494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.