• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

احتمال وقوع کولاک؛ هشدار برای پرهیز از صعود به ارتفاعات استان تهران

  • کد خبر : 83905
  • 24 بهمن 1401 - 23:29
احتمال وقوع کولاک؛ هشدار برای پرهیز از صعود به ارتفاعات استان تهران
بام: مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات، تاکید کرد: به همه کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار بام، حامد یزدی مهر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و وقوع کولاک در ارتفاعات استان تهران خبر داد و اظهار داشت: این مخاطرات برای آخر وقت فردا سه شنبه ۲۵ بهمن تا چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه پیش بینی شده است.

وی در ادامه پیرامون تردد و اتراق نکردن در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، پرواز نکردن با هواپیماهای سبک و بالگرد، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد.

یزدی مهر بر ضرورت توجه به هشدارهای مدیریت بحران تاکید و خاطرنشان کرد: برای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سامانه دوم وزش باد شدید را خواهیم داشت که وقوع باد شدید، کولاک در ارتفاعات، و ریزش بهمن در مناطق مستعد مورد انتظار است و در این زمینه تاکید می‌شود مردم عزیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی همچنین از برگزاری اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ از فردا سه شنبه ۲۵ بهمن خبر داد و افزود: این رویداد توسط، سازمان مدیریت بحران کشور در مرکز همایش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مدت سه روز برگزار می‌شود که اداره کل مدیریت بحران استان تهران با تمام توان در این رویداد حضور خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.