• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

ارتفاعات الوند بهمن خیز است

  • کد خبر : 83493
  • 14 بهمن 1401 - 17:16
ارتفاعات الوند بهمن خیز است
بام: رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان درباره صعود به ارتفاعات الوند هشدار داد.

به گزارش خبرنگار بام، علیرضا گوهری ضمن هشدار به صعود‌های زمستانی کوهنوردان اظهار داشت: بارش سنگین و انباشت برف اخیر در ارتفاعات در کوه‌ها، خطر ریزش بهمن در شرایط فعلی را قوت بخشیده است.

او گفت: با توجه به شکل گیری جریان‌های جوی، نوسان دما و وزش باد در دامنه ارتفاعات و مناطق کوهستانی همدان، احتمال سقوط بهمن دور از انتظار نیست ضمن اینکه کولاک و وزش باد شدید را شاهد هستیم و از کوهنوردان می‌خواهیم تا حد امکان صعود نداشته باشند.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان تاکید کرد: خطر سقوط بهمن بویژه در ارتفاعات بسیار محتمل است و کولاک نیز صعود کوهنوردان را دشوار می‌کند.

گوهری بیان کرد: بارندگی‌های بسیار خوبی در سطح استان طی روز‌های اخیر شاهد بودیم و با این حال باید در راستای صعود‌های ورزشی ایمنی لازم را مورد توجه قرار داد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان ادامه داد: کوهنوردان و علاقه‌مندان برای کوه‌نوردی که اصرار به صعود در ارتفاعات این استان دارند، توصیه می‌کنیم که به صورت گروهی انجام داده و با احتیاط بیشتری به کوهستان‌ها عزیمت کنند ضمن اینکهو از مسیر‌های بهمن خیز دوری و به نکات ایمنی توجه داشته باشند.

او اضافه کرد: صعود‌های زمستانی باید گروهی باشد و از کوهنوردان درخواست داریم به صورت انفرادی کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات را نداشته باشند.

گوهری خاطرنشان کرد: کوهنوردان در صورت صعود باید از مسیر‌های مشخص و تعیین شده با همراه داشتن تجهیزات و امکانات لازم (خوراکی، گرمایشی و لوازم مرتبط با صعود کوهستانی) حرکت کرده و از هرگونه انحراف در مسیر و حرکت در مسیر‌های ناآشنا و خطرناک به طور جدی خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه هم اینک ارتفاعات الوند همدان دارای ۲ پناهگاه و سه جان پناه است، تصریح کرد: شرایط لازم برای اسکان کوهنوردان در مکان‌های سرپوشیده فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.