• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

اردبیل از نظر بودجه ورزشی جزو ۱۰ استان برتر کشور است

  • کد خبر : 71419
  • 09 اسفند 1400 - 4:04
اردبیل از نظر بودجه ورزشی جزو ۱۰ استان برتر کشور است
بام نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: این استان از لحاظ ردیف بودجه‌ای در سال‌های گذشته جزو ۲۴ استان بود که با تلاش توانستیم آن را در ردیف ۱۰ استان اول کشور قرار دهیم.

به گزارش بام نیوز، سجاد انوشیروانی روز شنبه در نشست کمیته ورزش جامعه اصناف و بازاریان اردبیل افزود: بزرگترین اتفاقی که در طول این مدت برای ورزش استان رقم خورد، پرداختی بدهی‌های انباشته شده در حوزه‌های جاری و هیات‌های ورزشی بود که با حمایت نمایندگان مجلس، وزیر مربوطه و عنایت معاون رییس جمهور وقت ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جاری به صورت مستقیم تخصیص داده شد تا از این مشکلات رهایی پیدا کنیم و تمام مشکلات مالی اداره‌کل و هیات‌های ورزشی مرتفع شد.

وی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل به لحاظ تملک داریی‌های ثابت و صدور اسناد برای این دارایی‌ها جزو استان‌های برتر است و تمام املاک و فضاهای ورزشی در این استان داری سند رسمی هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی و ۹۰ سازمان مردم نهاد در استان اردبیل، بیان کرد: اعتباراتی که به اداره‌کل تعلق می‌گیرد کافی نبوده و پاسخگوی این حجم از فعالیت‌ها نیست اما تمام تلاش‌ها برای رفع موانع و مشکلات هیات‌ها، اماکن ورزشی و جوانان است که ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی با تزریق مبالغی از ابتدای سال به حساب هیات‌های ورزشی مشکلات اعزام‌ها و برگزاری مسابقات رفع شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص اماکن ورزشی انجام گرفت با هماهنگی مهندسی تمام مشکلات اماکن ورزشی به صورت تخصصی و جدی احصا شد اما برای بهسازی و بازسازی آنها بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری نیز جهت تعیین تکلیف اماکن ورزشی در شهرستان‌ها و اقدامات لازم، با فرمانداران نشست‌هایی برگزار و در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی آنها موارد به فرمانداران انتقال داده شد.

انوشیروانی با بیان اینکه بضاعت ورزش و جوانان استان اردبیل به صورتی نیست که بتوان از ورزشکاران و هیات‌های ورزشی حمایت‌های کافی صورت گیرد، ادامه داد: این اداره‌کل در حد توان خود توانست از قهرمانان و هیات‌های ورزشی حمایت‌های لازم را انجام دهد؛ هر چند به صورت نقدی نبود اما تلاش شد که زیرساخت‌های لازم برای تمرینات در اختیار آنها قرار گیرد و تیم‌های باشگاهی برای مسابقات بدون حتی دریافت ریالی تمرین نمایند.

وی در مورد تکمیل پروژه‌های عمرانی در حال احداث به ویژه تالار وزنه‌برداری اردبیل گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی و اعتبارات آنها از ارزش افزوده تخصیص داده می‌شود، در حال حاضر هنوز اعتباری از ارزش افزوده به حساب اداره‌کل واریز نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: از ۱۰۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده تنها ۱۵ درصد تخصیص داده می‌شود و با سرریز شدن این اعتبارات تالار وزنه‌برداری اردبیل که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سریع ترین زمان (در اردیبهشت ۱۴۰۱) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در مورد آمار ورزش همگانی در استان اردبیل نیز اظهار کرد: ابتدای سال تاکید شد که تمام برنامه‌های ورزشی با محوریت همگانی انجام شود و در مناسبت‌های مختلف با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌گیرد، در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های محوری در نظر گرفته می‌شود که شامل همایش‌های پیاده‌روی، کوهنوردی، گلگشت خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی محلات و مسابقات کارکنان و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

عوامل تهدید ورزش اردبیل از زبان مدیرکل

انوشیروانی همچنین در این نشست تشریح کرد: چند عامل ورزش ما را تهدید می‌کند که نخستین آن هزینه‌های سنگین و عدم حمایت‌های مالی والدین از ورزشکاران است و عامل دوم تک فرزندی می‌باشد.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها راضی به حضور فرزندان خود در فعالیت‌های ورزشی نیستند، افزود: عامل دیگر تهدید ورزش در استان اردبیل مسایل اقتصادی، بی‌انگیزگی، نبود همدلی و همراهی مربیان ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: با در نظر گرفتن این شرایط برای حضور در المپیک نیاز است که یک ورزشکار حداقل بیش از هشت سال به صورت مستمر در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد و در مسابقات مختلف داخلی و خارجی شرکت کند تا بتواند برای المپیک خودش را آماده کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ ورزشکار مستعد در رشته‌های مختلف شمشیربازی، ووشو، دو و میدانی، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک شناسایی شده‌اند که می‌توانند در مسابقات آسیایی حضور داشته باشند و اقدامات لازم حمایتی و تجهیزاتی هم برای آنها انجام گرفته است.

انوشیروانی اظهار کرد: ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای این ورزشکاران خریداری شده است و امید داریم که با پشتکار و تلاش بتوانند سهمیه‌های کافی را کسب کنند و با این اتفاق زمینه‌های لازم برای حضور آنها در المپیک بعدی موثر خواهد بود.

وی در مورد تیم‌های ورزشی استان اردبیل نیز گفت: تیم‌داری از وظایف اداره‌کل ورزش و جوانان نیست اما تمام زیرساخت‌های لازم در اختیار تمام تیم‌های باشگاهی برای تمرینات و برگزاری مسابقات قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: تیم‌های شمشیربازی، بسکتبال، والیبال، تیراندازی با کمان، وزنه‌برداری، هند بال، جانبازان و معلولین در لیگ‌های مختلف شرکت دارند که بیش از ۶۰ درصد ورزشکاران آنها بومی هستند؛ البته نتایج برای ما جهت حضور در لیگ‌ها مهم نیست و تنها حضور آنها، انگیزه گرفتن، دیدن میادین مختلف و رقابت با دیگر ورزشکاران  اهمیت دارد.

وی در خصوص اجاره اماکن ورزشی از طریق ماده ۸۸ نیز گفت: بر اساس بخشنامه و شیوه‌نامه وزارت ورزش و جوانان و اصل ۴۴ اجاره اماکن ورزشی و بخش خصوصی این سالن‌ها با قیمت کارشناسی شده از سوی کارشناسان دادگستری به افراد واجد شرایط داده شده و طبق آمار در این زمینه اداره‌کل توانسته برای بیش از ۲۰۰ نفر در بخش خصوصی به صورت مستقیم اشتغالزایی کند.

انوشیروانی در خصوص سرانه ورزشی استان اردبیل نیز اظهار کرد: متاسفانه از سرانه ورزشی پایینی برخودار هستیم و شهرستان کوثر با سرانه ۲ متر بیشترین سرانه ورزشی و شهرستان اردبیل از پایین‌ترین سرانه برخوردار است که در این راستا تلاش شده تمام پروژه‌ها فعال شوند و تلاش خواهد شد که ۱۰ پروژه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین یادآور شد: ورزشکاران سازمان یافته استان اردبیل تا پیش از شیوع کرونا بیش از ۵۵ هزار نفر بود، که تا ۳۰ هزار نفر کاهش یافت؛ ولی در حال حاضر این آمار به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، بیش از ۱۰۰ ورزشکار و مربی از استان اردبیل در رشته‌های مختلف شمشیربازی، دو و میدانی، جودو، هندبال، وزنه‌برداری، پاراتکواندو، ناشنوایان، نابینایان، کبدی و ووشو در اردوهای تیم ملی حضور دارند و بیش از ۱۷ هیات ورزشی در بین ۱۰ هیات برتر و بیش از ۱۱ هیات در بین رتبه ۱۵ کشوری هستند که در این سال‌ها در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.