• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

از امشب شرایط کوهنوردی در “الوند” مناسب نیست

  • کد خبر : 81894
  • 16 دی 1401 - 0:05
از امشب شرایط کوهنوردی در “الوند” مناسب نیست
بام: کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با پیش‌بینی بارش برف در منطقه کوهستانی الوند، اعلام کرد: شرایط برای کوهنوردی در این منطقه از امشب تا جمعه چندان مناسب نیست.

محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با بام، پیش‌بینی کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در برخی از ساعات امشب و روز پنجشنبه بارش برف در اکثر نقاط استان خواهیم داشت و مقدار بارش در مناطق جنوبی استان بیشتر است.

وی اظهار کرد: به علت بارش برف احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه در محورها به ویژه در گردنه های استان طی ساعاتی از امشب و صبح فردا وجود دارد.

وی مطرح کرد: از نظر تغییرات دمایی به علت ابرناکی از امشب ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد افزایش دمای شبانه را در استان داریم و قدری از سرمای شبانه کاسته می شود.

باقری‌شکیب ادامه داد: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط مه آلود خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته ملایر با دمای ۷ درجه سانتی گراد به عنوان گرم ترین شهر استان به ثبت رسیده است، افزود: صبح امروز همدان، فامنین و بهار با دمای منفی ۱۲ درجه سردترین نقاط استان گزارش شده اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات دمایی در همدان بین یک و منفی ۱۲ درجه بوده و امشب در سردترین ساعات دمای هوا به منفی ۵ درجه می‌رسد.

وی در ادامه گفت: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، در منطقه کوهستانی الوند از امروز تا اواخر وقت جمعه در برخی ساعات بارش برف را خواهیم داشت و به ویژه طی پنجشنبه شب و جمعه شب پدیده مه‌ پیش‌بینی می شود.

باقری‌شکیب یادآور شد: با توجه به ابرناکی طی این مدت دماهای صبحگاهی و طول روز افزایش نسبی خواهد داشت در ضمن با پیش بینی وضعیت جوی منطقه شرایط برای کوهنوردی از امشب تا جمعه چندان مناسب نیست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.