• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1

از پیگیری فدراسیون تا وعده‌های وزارت ورزش شمشیربازی صاحبِ سالن می‌شود؟

  • کد خبر : 23897
  • 18 بهمن 1399 - 16:25
از پیگیری فدراسیون تا وعده‌های وزارت ورزش شمشیربازی صاحبِ سالن می‌شود؟
بام نیوز: شمشیربازان مدت‌هاست فریاد داشتن سالن ختصاصی را سر می‌دهند، وعده جدیدی را از سوی وزارت ورزش دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگاربام نیوز، داستان نداشتن سالن اختصاصی برای شمشیربازی چیز عجیبی نیست و چند سالی است که هر روز از زبان مسئولان فدراسیون، مربیان و بازیکنانی شنیده می‌شود که افتخارآفرینی زیادی را در ورزش ایران داشته‌اند و این روزها به یکی از شانس‌های کسب مدال د ر المپیک توکیو محسوب می‌شود.

شمشیربازی در سال‌های دور سالن اختصاصی در مجموعه آزادی داشته، اما آن زمان مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی که توجه چندانی به این رشته نداشتند، در اختیار کشتی قرار دادند و کشتی پس از استفاده از سالن اجاره‌ای دیگر آن را پس نمی‌دهد و با هزینه‌هایی که در این سالن صورت گرفته، مسئولان فدراسیون شمشیربازی کلا قید آن را زده‌اند.

داشتن سالن اختصاصی جزو ابتدایی ترین امکانات برای پیشبرد اهداف هر رشته‌ای است و اینکه تا الان شمشیربازی با این همه افتخار به آن نرسیده کم کاری مسئولان این فدراسیون و وزارت ورزش بوده است. قدرت‌های شمشیربازی دنیا به سرعت در حال پیشرفت هستند و آن وقت شمشیربازان ایران که بارها روی سکوهای جهانی و آسیایی رفته‌اند، باید آرزویشان داشتن سالن باشد.  تا چند سال می‌توان امکاناتی فراهم نکرد و توقع مدال آوری از یک رشته را داشت؟

حالا این روزها خبر رسیده که مسئولان وزارت ورزش ظاهرا دل‌شان به رحم آمده و وعده اعطای یک سالن را در مجموعه شهید کشوری به فدراسیون شمشیربازی داده‌اند. این سالن که چند منظوره است فعلا در اختیار فدراسیون خاصی نیست و باید دید به شمشیربازی اختصاص پیدا می‌کند یا همان وعده‌های قبل تکرار می‌شود.

فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در این خصوص می‌گوید: چند وقت پیش نامه‌ای را به سلطانی‌فر، وزیر ورزش جوانان نوشتیم و سالن موجود در مجوعه کشوری را معرفی کردیم و او هم دستور پیگیری داد.  چند روز قبل هم در جلسه ستاد عالی بازی‌ها اعلام کردیم که داشتن سالن حق شمشیربازی است.

وی ادامه داد: به محض اینکه این سال را دریافت کنیم اقدامات لازم برای بازسازی و فراهم کردن آن برای رشته شمشیربازی را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش بام نیوز، شمشیریازی یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک محسوب می‌شود و اختصاص این سالن می‌تواند روحیه خوبی به ملی‌پوشان قبل از المپیک بدهد، امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.