• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24677
0

از ۵.۱۰ تا ۵.۱۲ در هفت ماه

  • کد خبر : 86331
  • 14 خرداد 1402 - 18:57
از ۵.۱۰ تا ۵.۱۲ در هفت ماه
بام: از نظر بسیاری از علاقمندان به سنگنوردی ارتقای درجه از ۵.۱۰ تا ۵.۱۲ به حداقل دو سال تمرین کردن نیاز دارد. اما جالب است بدانید که کاترین پرکینسون تنها در ۷ ماه توانست به این هدف دست یابد. او رمز موفقیتش را هدف گذاری، انگیزه و ۵ استراتژی می داند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

مربی بگیرید

دسترسی به یک مربی خوب اهمیت زیادی دارد. انگیزه و هدف بدون نقشه راه می تواند فقط یک شلوغ کاری یا حرکت با سرعت تمام به سمت آسیب دیدن باشد. شما می خواهید به هدف برسید اما لازم است بدانید که چطور می توان به هدف دست یافت. مربی گرفتن هزینه دارد اما یک مربی عمرش را صرف یادگیری نکات کرده و اگر بخواهید اینها را یاد بگیرید به مدت زمان زیادی نیاز خواهید داشت. و البته زمان اصلا ارزان نیست.

می توانید از هزینه های جانبی خود برای سنگنوردی پس انداز کنید. آن پیتزایی که می خورید را نخورید یا چیزی مثل این. یک مربی به شما یاد می دهد که چطور با هنگ بورد کار کنید. چقدر بولدر کار کنید و غیره. همچنین او می تواند ارزیابی خوبی از نقاط قوت و ضعف شما ارایه دهد.

ثبات

بزرگترین محدودیت برای بسیاری از افراد مغز آنهاست. آن صدایی که در سر سنگنوردی زمزمه می کند و می تواند باعث ترس بی جا و ناتوان کننده شود. این چیزی که یک ورزشکار را عقب می زند.

صعود مداوم تنها راهبردی است که باعث می شود ترس (تقریبا) از بین برود. این به سنگنورد زمان می دهد تا بازی ذهن را تمرین کرده و به آن تسلط پیدا کند. وقتی با این صدا آشناتر می شوید یاد خواهید گرفت که چطور باید آنرا مدیریت کرد.

وزنه بزنید و ندوید

وزنه زدن شما را قوی تر می کند. عضله در حقیقت یک بافت مرده نیست، بلکه چیزیست که برای شما و سنگنوردی کار خواهد کرد. وزنه زدن در یک مسیر برنامه ریزی شده با توسعه قدرت کلی باعث می شود سنگنورد بهتری شوید. از جمله این تمرینات می شود به ددلیفت، فرانت اسکات، ددلیفت و سایر حرکات اشاره کرد.

ندویدن برای بسیاری از ورزشکاران سخت است. اما باید بدانید که چه چیزی برایتان اولویت خواهد داشت. شما برای رسیدن به هدفتان باید انرژی و زمان را متمرکز کنید. دویدن زیاد و سایر فعالیت ها استقامتی باعث می شود بدن شما توان و ریکاوری کافی برای سنگنوردی نداشته باشد.

هنگ کردن روی انگشتان

به نقل از چارلی مانگانیلو، این عضلات بزرگ شما نیستند که در زمان سنگنوردی تمرین می کنند، در واقع انگشتان شما در حال ورزش می باشند. بنابراین ساختن انگشتان قوی تر می تواند تفاوت جدی برای یک سنگنور ایجاد کند. تمرین با هنگ بورد یکی از موثرترین راه ها برای افزایش قدرت انگشت به شما می رود. البته این تمرینات را به روشی کنترل شده و با برنامه ریزی متخصصین انجام دهید، چرا که به راحتی امکان آسیب دیدن انگشتان وجود دارد.

ایمان داشته باشید.

داشتن اعتماد به نفس برای رسیدن به هر هدفی ضرورت دارد. این چیزیست که باید به آن در ذهن خود برسید. همچنین از مربی کمک بگیرید که باعث می شود به خودتان بیشتر اعتماد کنید. باید باور کنید که می توانید. این روحیه هم در طول تمرینات جلوی ترک ورزش را می گیرد و هم به شما کمک می کند به موانع غلبه کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.