• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
3

استاندار اردبیل خواستار ترسیم ظرفیت فرامنطقه‌ای برای طرح‌های گردشگری استان شد

  • کد خبر : 79137
  • 01 مهر 1401 - 21:48
استاندار اردبیل خواستار ترسیم ظرفیت فرامنطقه‌ای برای طرح‌های گردشگری استان شد

به گزارش پایگاه خبری بام، سیدحامد عاملی در نشست عمران شهری که با محوریت بررسی طرح گردشگری دریاچه پیله‌سحران (شورگلی) برگزار شد، اظهار کرد: باید در طراحی و اجرای طرح‌های گردشگری استان اردبیل، افق چندین ساله را با لحاظ پذیرش گردشگران بین‌المللی در نظر بگیریم. وی افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی در […]

به گزارش پایگاه خبری بام، سیدحامد عاملی در نشست عمران شهری که با محوریت بررسی طرح گردشگری دریاچه پیله‌سحران (شورگلی) برگزار شد، اظهار کرد: باید در طراحی و اجرای طرح‌های گردشگری استان اردبیل، افق چندین ساله را با لحاظ پذیرش گردشگران بین‌المللی در نظر بگیریم.

وی افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری است اما استفاده بهینه‌ای از این ظرفیت‌ها برای حضور گردشگران بین‌المللی نشده که توجه به نیازمندی‌های سنین و سلیقه‌های مختلف در یک مکان گردشگری و تفریحی، ضروری است.

استاندار اردبیل بیان کرد: بررسی تمامی جوانب و برآورد سرمایه مورد نیاز برای طرح پیشنهادی گردشگری در محدوده دریاچه پیله‌سحران لازم بوده و باید با توجه به وجود جذابیت‌های کم‌نظیر در این منطقه، ایده تکمیلی نیز تهیه و ارائه شود.

در این نشست مشاور و سرمایه‌گذار این طرح گردشگری گزارشی از طرح تهیه‌ شده ارائه کرد و همچنین در ادامه نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل، طرح بازگشایی محدوده بازار و مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بررسی شد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.