• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
1

استاندار بوشهر: کارگروه تسهیل‌گری برای ازدواج جوانان تشکیل شود

  • کد خبر : 67229
  • 10 دی 1400 - 21:07
استاندار بوشهر: کارگروه تسهیل‌گری برای ازدواج جوانان تشکیل شود
بام نیوز: استاندار بوشهر باتأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای انجام فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه راهبردهای سیاست کلی جمعیت گفت: کارگروه تسهیل‌گری ازدواج جوانان در استان بوشهر تشکیل شود.

به گزارش بام نیوز، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر توجه به شاخص‌های جمعیتی بر اساس راهبردهای مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بر این اساس باید ۳ کارگروه تخصصی در بخش‌های مختلف فرهنگی، تسهیل‌گری و پیگیری ایجاد اشتغال جوانان تشکیل شود.

وی باتأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان بوشهر برای انجام فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه راهبردهای سیاست کلی جمعیت افزود: شاخص‌های جمعیتی بر اساس فرهنگ بومی نقاط مختلف استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر تشکیل کارگروه تسهیل‌گری برای ازدواج جوانان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: باید زمینه تسهیل‌گری ازدواج جوانان در همه بخش‌های جامعه فراهم شود و در این راستا تأمین مسکن جوانان در اجرا طرح جهش تولید مسکن در اولویت قرار گرفته است.

محمدی‌زاده، اشتغال جوانان را یکی از مهمترین زیرساخت تشکیل خانواده و ازدواج جوانان دانست و افزود: باید اقدامات لازم در ایجاد اشتغال جوانان به سرعت انجام و فرصت‌های شغلی فراهم شود.

وی موضوع اشتغال را از عوامل کاهش میزان ازدواج دانست و بر ضرورت توجه به اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: بررسی علمی و کارشناسانه موضوعات از طریق دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند نقش موثر در برون رفت از مشکلات و ارائه راهکارهای کاربردی داشته باشد.

افزایش سن ازدواج در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر هم از افزایش سن ازدواج در استان خبر داد و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فرزندآوری در استان بوشهر کاهش یافته و همین امر سبب تغییر الگوی باروری استان شده‌ است.

اسکندر پاسالار با اشاره به وضعیت فرزندآوری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین سنی والدین استان بوشهر در نخستین تولد فرزند برای پدر ۳۲ و مادر ۲۷ سال است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولد در استان بوشهر در ۹ ماه امسال کاهش یافته است تصریح کرد: در ۹ ماه امسال ۹ هزار و ۶۴۰ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶٫۵ درصد کاهش دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین ولادت در شهریور و کمترین در اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است گفت: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۲۹۱ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

پاسالار میزان ثبت واقعه طلاق در نیمه نخست امسال در استان را بیش از یک هزار مورد دانست و بیان کرد: این میزان واقعه طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین طول مدت ازدواج تا طلاق در استان بوشهر ۹ سال است افزود: ۸٫۲ درصد طلاق‌ها در استان بوشهر در یک تا ۲ سال نخست زندگی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به جمعیت و وضعیت جنسی پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمارها این استان دارای یک میلیون و ۲۰۸ هزار نفر جمعیت است که ۷۱٫۵ درصد شهرنشین هستند و ۲۸٫۵ درصد در روستاها سکونت دارند و این جمعیت شامل ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=67229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.