• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

استان اردبیل در تعطیلات نیمه خرداد، پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار مسافر بود

  • کد خبر : 75536
  • 17 خرداد 1401 - 23:29
استان اردبیل در تعطیلات نیمه خرداد، پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار مسافر بود
بام نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: رکورد حضور گردشگران در استان اردبیل در تعطیلات نیمه خرداد امسال، با سفر بیش از ۳۵۰ هزار مسافر شکست.

نادر فلاحی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار بام نیوز با اشاره به افزایش ۲۰۳ درصدی تردد خودرو در سطح جاده‌های استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در تعطیلات چهار روزه نیمه خرداد، بیش از ۱۳۴ هزار نفر شب اقامت در مراکز رسمی اقامتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان ثبت شد.

وی افزود: آمار واقعی بیش از این رقم بود چرا که بسیاری از مسافران در مراکز غیررسمی نظیر مسافرکاشانه‌ها، منازل اجاره‌ای و نیز در منزل آشنایان خود اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اقامت غیر رسمی به شکل چادرزنی در کنار خیابان و فضاهای سبز داخل شهرها به خصوص در اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، سرعین و خلخال را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: به عنوان متولی بخش پیش بینی این میزان حضور گردشگر در استان اردبیل را داشتیم.

استان اردبیل در تعطیلات نیمه خرداد، پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار مسافر بود

وی بیان کرد: در این ایام تعطیل، مجموعه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی مثل مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مجموعه پل‌های معلق مشگین‌شهر و هیر و نیز مجتمع‌های آبگرم متعدد استان در شهرستان‌های نیر، سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر و جاذبه‌های طبیعی مثل تفرجگاه فندقلو، سردابه و بولاغلار مملو از مسافر و گردشگر بود.

فلاحی اضافه کرد: در مجموع در ایام تعطیل نیمه خرداد امسال، رکورد حضور گردشگران در استان اردبیل شکسته شد به طوری که میزان ورود، اقامت و حضور گردشگران استان اردبیل حتی بیش از ایام قبل از شیوع کرونا بود.

وی خواستار تعیین تکلیف اقامت گردشگران به شکل چادرزنی در پارک‌ها، فضاهای سبز و کنار خیابان در شهرهای گردشگرپذیر استان شد و اظهار کرد: برای پذیرش گردشگران فراتر از ظرفیت مراکز اقامتی رسمی، باید کمپ‌های اقامتی توسط شهرداری‌ها احداث و فعال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اقامت در مراکز رسمی را اولویت برنامه‌ریزی مدیریت گردشگری استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در حالت کلی اجازه اقامت به شکل چادرزنی در محدوده شهرها برای مسافران تا زمانی که مراکز اقامتی رسمی ظرفیت پذیرش دارند، نباید داده شود.

وی نبود سرویس بهداشت و امنیت اقامت مسافران به شکل چادرزنی در محدوده‌های شهری را از معضلات سفر گردشگران ذکر کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آماده ساماندهی این وضعیت با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌های استان است.

فلاحی همچنین بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل آماده است به صاحبان زمین که تمایل به احداث سرویس بهداشتی در محدوده شهرهای استان دارند، مجوز صادر کرده و مساعدت لازم را در صدور و تغییر کاربری زمین آنها انجام دهد.

استان اردبیل در تعطیلات نیمه خرداد، پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار مسافر بود

به گزارش بام نیوز، ظرفیت مراکز اقامتی استان اردبیل در تعطیلات چهار روزه نیمه خرداد به صورت کامل پر شد و بسیاری از مسافران به علت پر شدن ظرفیت این گونه مراکز مجبور شدند تا به شکل چادرزنی در کنار خیابان و پارک‎ها، به استراحت بپردازند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه تعیین شده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۲۰ هزار تخت اقامتی، سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی در استان اردبیل بود.

با کاهش شدت شیوع کرونا، در تعطیلات نیمه خرداد امسال مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری این استان مملو از گردشگر و مسافر شد به طوری که بسیاری از آنها برای اقامت و حتی استفاده از سرویس بهداشتی دچار مشکل شدند.

پل معلق مشگین‌شهر، پل شیشه‌ای معلق هیر، طبیعت دامنه کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، محدوده پیست اسکی آلوارس سرعین، تفرجگاه فندقلو نمین و بولاغلار نیر و نیز مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل به همراه چشمه‌های آبگرم شهرستان‌های نیر، سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر مقصد پربازدید گردشگران استان اردبیل بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.