• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

استان زنجان ظرفیت مهمی در رشته سنگنوردی دارد

  • کد خبر : 83644
  • 18 بهمن 1401 - 21:37
استان زنجان ظرفیت مهمی در رشته سنگنوردی دارد
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: استان زنجان ظرفیت مهمی در رشته سنگنوردی دارد و مستعد تبدیل شدن به پایگاه این رشته ورزشی در کشور است.

به گزارس بام، رضا زارعی ظهر سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان، با بیان اینکه این استان ظرفیت مهمی در رشته سنگ نوردی دارد و مستعد تبدیل شدن به پایگاه این رشته ورزشی در کشور است، گفت: زنجان استان قهرمان‌پرور در بسیاری از رشته‌ها است. رشته یخ‌نوردی نیز رشته مدال‌آوری است که استان زنجان می‌تواند در این رشته موفق باشد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران استان پراکنده شده‌اند؛ در حالی که در زنجان به حدی پتانسیل وجود دارد که ورزشکاران در خود استان ورزش کنند و حتی زنجان می‌تواند پایگاه قهرمانی در رشته سنگ‌نوردی باشد، افزود: رشته سنگ‌نوردی به نام زنجان خورده است. البته در اواسط دهه نود اتفاقات خوبی در کوهنوردی استان رخ داد ولی متأسفانه چند سالی فعالیت‌های هیئت به بطالت گذشت.

زراعی افزود: تعداد باشگاه‌ها بسیار محدود است و کمبود باشگاه اجازه نمی‌دهد نیروی انسانی جذب کار شود که هیئت استان زنجان با ایجاد زیرساخت لازم می‌تواند شرایط را برای به‌کارگیری افراد در این رشته مهیج فراهم کند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مناسبی همچون سالن اختصاصی سنگ‌نوردی در استان زنجان وجود دارد و این استان از مهدهای صعودهای ورزشی و سنگ‌نوردی شناخته می‌شود و قهرمانان زیادی از این استان به تیم ملی معرفی شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: بسیاری از مربیان پرتوان فدراسیون در سطوح پایه زنجانی هستند و این موارد جزو پتانسیل‌هایی است که هیئت می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود. البته صعودهای ورزشی و کوهنوردی تنها به کوه خلاصه نمی‌شود و همه بخش‌ها در استان باید قوی شود.

حسین مصطفوی در رقابت با دیگر کاندیدای ریاست این هیئت با کسب ۱۲ رأی از ۱۷ رأی موفق به تصدی سکان هدایت این هیئت به مدت چهار سال شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.