• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

استفاده از ظرفیت کوهنوردان طاق‌بستان برای درختکاری

  • کد خبر : 27084
  • 29 بهمن 1399 - 21:51
استفاده از ظرفیت کوهنوردان طاق‌بستان برای درختکاری
بام نیوز: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از استفاده از ظرفیت کوهنوردان طاق‌بستان برای درختکاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، مهدی عبدالمالکی بعد از ظهر امروز در نشستی که با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و محیط زیست با دستور کار توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری در ارتفاعات طاق‌بستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای درختکاری باید زمینه مشارکت و همکاری از سوی ارگان‌ها و نهادهای دولتی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به گونه‌ای برای مردم فراهم شده که این امر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کاشت نهال، نگهداری و پرورش آن از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: قصد ما استفاده از ظرفیت حدود چهار هزار کوهنورد در هفته است که در مسیر سنتی طاق‌بستان به کوه‌پیمایی می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا تدابیری اندیشیده شده که در مبدا مسیر کوهنوردی، مرکزی به منظور تأمین بطری‌های آبی که کوهنوردان برای آبیاری نهال بالا می‌برند تعبیه شده و هر کوهنورد بتواند در طول مسیرش نهال‌های غرس شده را آبیاری کند.

وی با تاکید بر نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ درختکاری گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ درختکاری و پرورش و نگهداری از آن نقش مؤثری ایفا کرده و زمینه مشارکت مردمی را فراهم کنند.

گفتنی است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در نظر دارد با همکاری ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد، مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاق‌بستان را در طرحی تحت عنوان همیار طاق‌بستان با کاشت نهال مثمر در کوهستان باشیم در هشتم، پانزدهم و بیست و دوم اسفند به یاد پدران، بزرگان و جوانمردان کرمانشاه و شهدای شهر درختکاری کند، در استان کرمانشاه ۴۶ هزار همیار طبیعت فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=27084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.